Fiaskot i Champions League

I natt drömde jag om Champions League, som med facit i hand blev ett fiasko för HV och för Sverige. Nu tror jag visserligen inte att majoriteten av Sverige bryr sig ett jävla dugg om att HV eller Linköping floppade, men det är ju förstås lätt att påstå att de "skämt ut Sverige" nu i efterhand. Jag tror nog att de flesta supportrar till övriga lag i detta land är glada över att det gick dåligt för både HV och LHC. Jag är i alla fall glad att LHC inte vann en match.

Den sista matchen som HV spelade i CHL blev minst sagt misslyckad. Matchen var betydelselös för såväl motståndarna Espoo som HV, men skillnaden var att HV hade en hemmapublik och sin heder att spela för, medans Espoo redan var klara för en fortsättning. Ändå vann finnarna med 6-0.

Förlusten i sig är inte det jag blev förbannad över, utan sättet som HV gick in i matchen på. Inför matchen sa tränarna att HV skulle göra allt för att avsluta CHL med en seger och så vidare. Två sekunder senare meddelade de att Davidsson och Voutilainen, HV:s bästa spelare, skulle vila och inte spela matchen över huvud taget. Är det verkligen HV:s sätt att "göra allt för att vinna"?

HV får gärna vila Davidsson och Voutilainen i betydelselösa matcher, men i så fall ska de inte påstå att de satsar allt för att vinna. Det är bättre att de inte säger någonting än något så motsägelsefullt.

Nu är det dags att lämna CHL för den här gången!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0