Fjärde raka segern

I dag var jag i Gävle och kollade på Brynäs - HV. Jag skickade massvis med bilder från mobilen men ingen har kommit fram. Typiskt, när jag väl anstränger mig för att underhålla denna blogg med lite roliga bilder så dyker de inte upp. HV vann i alla fall matchen, som var väldigt underhållande, med 6-4. En bra genomförd bortamatch av HV, bortsett från de miljontals utvisningarna.

Det blev spännande på slutet när Brynäs tryckte på, men Thörnberg lugnade mina nerver med två minuter kvar genom att göra sitt tredje mål för kvällen. Förhoppningsvis har han kommit igång ordentligt nu. Och på tal om det så verkar Luoma sannerligen ha vaknat. Han gjorde mål för tredje matchen i rad, men det bästa är ändå att han har börjat spela mycket enklare och rejälare nu än tidigare då han krånglade till det alldeles för mycket.

Tack vare den underbara vinsten ligger HV på femteplats, två poäng från en serieledning. Jag är lycklig. JVM pågår dessutom för fullt just nu. Mysigt med hockey på en söndag natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0