HV71 är tillbaka!

I dag är det nyårsafton. Lite senare ska jag försöka summera året, som har varit ett fantastiskt hockeyår för HV71. Jag tänker förstås främst på SM-guldet i våras som jag alltid kommer att minnas med glädje och stolthet. Men mer om det senare. I går spelade HV årets sista match mot MODO och HV vann då sin femte raka match.

Jag tycker att HV var bättre matchen igenom och borde ha gjort fler än tre mål. Men som vanligt körde MODO på sin effektiva bortahockey som de vunnit med så många gånger tidigare i Kinnarps, och då är det svårt att få hål på dem. I går skipades dock rättvisa när HV vann och hela laget var med och bidrog. Fjärdekedjan var riktigt bra. Kul att se dem ta för sig, speciellt Hagos eftersom det ryktats att han är på väg bort från HV.

HV avslutar året där de hör hemma, i toppen av tabellen bland de fyra bästa.

Kommentarer
Postat av: Missbumblebee

Gott Nytt År PÅ dig!

2008-12-31 @ 18:06:22
URL: http://missbumblebee.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Tack, det samma.

2008-12-31 @ 20:36:52
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Pelle

Hej,



Vet du hur man kan få tag på biljetter till matchen mot Rögle på måndag? På vilken sektion står ni i HV-klacken?

2009-01-01 @ 19:05:19
Postat av: Therese Gustafsson

Om det blir en arrangerad resa ner till Ängelholm härifrån Jönköping (vilket det ser ut att bli i dagsläget) så kan du ringa Kurre på 073-6592435. Han fixar då en biljett till dig.



Om det inte blir en arrangerad resa så föreslår jag att du köper en biljett till hemmaklacken på ticnet.se och sen går du och ställer dig i bortaklacken ändå. Det funkar i 99 fall av 100. Det brukar nämligen inte gå att boka biljett till bortastå via nätet. Och jag vet tyvärr inte vilken sektion bortaklacken står på.

2009-01-01 @ 23:53:45
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Daniel

Sluta lura folk Tessa.



Pelle: Du kan INTE boka biljetter via ticnet utan måste boka via Rögles hemsida. Tyvärr kan man inte boka plats till bortasektionen utan du får boka till hemmasektionen. Jag försökte förra gången de spelade i Ängelholm nämligen. Men som Tessa skrev så funkar det 99 av 100 att gå bort till vår sektion. Annars kan du alltid ringa Kurre i NBS styrelse å försöka boka biljett till vår sektion, men det gick inte sist jag försökte :@!

2009-01-02 @ 00:09:23
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Jaha, så man kan inte boka biljetter till Rögles hemmamatcher via Ticnet? Jag antog det eftersom man kan det till alla övriga lag. Hur som helst, byt ut Ticnet mot Rögles hemsida då så blir det nog rätt.

2009-01-02 @ 00:47:56
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Pelle

Hej igen,



Blir nog så att vi bokar via Rögles hemsida och att vi sedan går bort till er i klacken.



Skall ni till Hovet imorgon? Själv blir det hockey framför TV:n. Först DIF-HV klockan 16.00, sedan VF-LHC klockan 18.30 och sist Sverige-Slovakien? i JVM klockan 21.30.



Ha de!

2009-01-02 @ 22:25:57
Postat av: Therese Gustafsson

Det låter som en bra idé.



Vi är en bil som åker upp till Hovet i morgon. Det blir en härlig hockeydag! HV blir förstås höjdpunkten men jag ser även fram emot matchen i JVM.

2009-01-03 @ 00:16:17
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0