Minnen från säsong 07/08

Jag hittade precis en rolig grej i min dator som jag skrev den 4 april i våras, dagen efter att HV gått vidare till final. Vi hade varit i Timrå och tittat på matchen och jag skrev ner hela roadtripen, klockslag för klockslag. Jag publicerade det aldrig här i bloggen men här har ni det, en vanlig dag i mitt liv förra säsongen.

09.50: Jag blir upphämtad hemma hos mig. Jag är som vanligt stressad och upptäcker när jag satt mig i bilen att jag glömt min mobil. Går in och hämtar den.
10.05: I Kinnarps Arena för att hämta några flaggor.
10.20: Vi lämnar Jönköping. Jag läser Jönköpings-Posten, bland annat ett reportage om en man som sett alla (!) HV:s hemmamatcher sen 1971.
10.30: Jag tar emot dagens första sms där jag informeras om att bloggen nämnts i ovan nämnda JP, vilket jag missat. Kul!
11.30: Vi åker förbi Linköping och jag drömmer om en eventuell SM-final.
11.50: Jag får en varning via sms: "Vinnerborg dömer i kväll, förbered er på förlust!"
13.05: Mamma ringer dagens obligatoriska samtal. Vi planerar inför en eventuell SM-final.
13.15: Lite utanför Stockholm upptäcker vi en E.ON-skylt på en vägg. Jag, som är extremt skrockfull, tror att det betyder otur och blir ännu mer nervös inför kvällen.
13.20: Vi "hyllar" Mora genom att ta dagens första stopp vid ett ställe som heter "Mora Stenar".
14.45: Andra stoppet för dagen - i Gävle - där vi käkar mat.
17.50: Fastnar i en bilkö i Sundsvall. Vi har gott om tid på oss till matchen.
18.10: På plats vid E.ON Arena där HV som vanligt värmer upp med fotboll i kylan. Timrå gör det samma en bit därifrån.
19.20: Timrå drar igång sitt intro, som är Sveriges överlägset längsta och segaste.
21.55: Slutsignalen går och HV71 är i final. Jag tar emot ungefär femtioelva grattis-sms och samtal.
 22.40: Vi lämnar Timrå efter att ha grattat några av spelarna. "Segerlåten" går på repeat, jag tittar på några avsnitt av Grey's Anatomy och sover typ halva vägen.
05.15: Hemma i Jönköping igen efter säsongens sista roadtrip. Nu väntar resor på en timme till Linköping. Vi är i final!


Kommentarer
Postat av: Fia

ooooh I remember that! :) <3

2008-12-14 @ 22:42:30
URL: http://fiaungen.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Jag med. Det var en av säsongens bästa resor (och segrar). Och det är ett JÄVLIGT bra betyg med tanke på hur mycket vi reste runt.

2008-12-15 @ 01:29:28
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Tina

Ja, hur många resor gjorde ni ifjol?

Förresten, känner igen sms:et om Vinnerborg. Var det från mig eller?

2008-12-17 @ 10:56:08
Postat av: Therese Gustafsson

Många! Jag missade sammanlagt tio matcher under hela säsongen, varav tre var hemmamatcher. Så det blev ett tjugotal resor.



Sms:et var från dig ja. :) Bra minne!

2008-12-17 @ 14:24:08
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0