Oavgjort för femtioelfte gången

Det blev oavgjort resultat, 2-2, mot Brynäs. Jag tycker att det är dåligt att HV inte lyckas göra fler än två mål på 40 skott. Det är så här i varenda jävla match, men fortfarande får man höra samma tröttsamma kommentarer av HV-tränarna efteråt. "Det är bara att jobba på och fortsätta på samma sätt". Nej, tydligen fungerar det inte att fortsätta på samma sätt eftersom ingenting händer. HV kan inte avgöra matcherna.

Enligt de som såg matchen var dagens match en bra sådan från HV:s sida, men vad fan spelar det för roll om det ändå bara blir oavgjort.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Jaja en pinne borta mot hv..... Nja inte kan man vara nöjd heller men ändå ingen förlust mot hv denna säsong. Det hade jag iofs inte trott innan säsongen men hv kommer absolut inte vara med i guldfajten i år.

2008-12-07 @ 00:41:27
Postat av: John´J

Oj då! En Vetare. Hade du sett matchen så hade du nog varit nöjd med en poäng. Brynäs var verkligen inget vidare bra. Men med mycket tur lyckades dom hålla puckuslingen utanför nätet mer än dom förtjänade. Dom kan knappast fortsätta ha lika mycket tur i framtiden

2008-12-07 @ 14:08:03
Postat av: Magnus

Tur, tur och ännu mer tur. Konstigt att vi får höra det hela tiden. Borde vid det här laget stå klart att vi har elitseriens tightaste målvakt. Sedan att vi kämpar med en strikt defensiv som sällan släpper till riktiga lägen.



Dock har du rätt i att Brynäs var väldigt off under de två första perioderna i gårdagens match och det sa Ove Molin också. Men ändå lyckas ni inte vinna mot oss på hemmaplan. Brynäs skapade även många giftigheter i tredje och tre poäng var inte alls långt borta men vi får ta det i nästa match.



Hälsar er välkomna till Läkerol Arena där motståndarna slipper bli bespottade efter matcherna. Vilka jävla pajaser ni har som supportrar alltså. Hoppa ner till spelarna och fightas istället för att spotta och kasta matchprogram men det är ni väl för fega för. Hv får skämma ut sig varje år men ni straffas aldrig av förbundet det är skandal.

2008-12-07 @ 16:11:17
Postat av: John´J

Nej man ska absolut inte spotta på motståndarspelarna. Det håller jag med om till 100%.

Den skadade individ som gjorde det, och dom som försvarar det/ tycker att det var bra eller roligt borde skämmas och aldrig mer få besöka en Hv-match.Men att Brynäs spelar den tråkigaste hocken i Elitserien borde väl bekymra dej mer än HV:s eventuella chanser till att vara med i "Guldfajten" som du kommenterade ovan?

För övrigt så kastade HV´s Andreas Falk ett matchprogram på mej igår. =) (Det var nån idiot som hade slängt in det på isen, och när Falk åkte dit och skeppade tillbaka det över plexit så råkade jag sitta just där. Fick inga större men av det och slapp åka till akuten)



2008-12-07 @ 17:32:40
Postat av: Magnus

Att Brynäs spelar "tråkig" hockey är det minsta som bekymrar främst för jag inte tycker den är tråkig. Vi spelar efter våra resurser och gör det alldeles fenomenalt (ja förutom de två första perioderna igår)dessutom är vi fantastiskt bra på att vända spelet snabbt vilket nästa gav oss tre poäng igår. Det kanske kommer som en överraskning men det delas då inte ut några skönhetspoäng i ES utan det är vinster som räknas. Förresten är väl inte Hv heller kända för någon jubel och klang ishockey.



Trevligt att du kritiserar de sk hv-fansen som betedde sig som skit men ni supportrar som inte håller på med detta borde sätta tryck på styrelsen i Hv att agera. En sak ni borde göra är att höja nivån i ert forum. Inläggen där igår låg under all kritik där lahti kallades pedofil bl.a. Vilket annat ES-lag hade accepterat sådana påhopp i sitt officiella forum?



2008-12-07 @ 18:34:58
Postat av: John´J

Jag har läst igenom forumet nu, och håller med dej även där. Den tramspellen som skrev det där borde som du säger stängas av. Han skriver oftast bara skit, har svårt att sätta saker i sitt rätta perspektiv och gnäller mer än lovligt på alla domare, utan undantag. Det säger ju sej självt att det inte är domarens fel att HV är så ineffektiva just nu. HV är kända för att spela klang och jubel-hockey, men ibland låser det sej helt enkelt. Jag hoppas/tror däremot att dom snart får lite medstuds och då sitter dom puckarna som idag går stolpe/ribba ut. Det var det jag menade med att Brynäs had tur igår. Sedan var där en situation där domaren fick ringa målkameran, men dömde inget mål. I det läget var där även en utvisningssituation som Brynäs klarade sej undan. Du förstår säkert vilken jag tänker på om du var där.

2008-12-07 @ 18:47:04
Postat av: Daniel

STOPP på belägg. Sluta dra in oss supportrar i spottloskor å fan och han moster. Det är slipshuliganerna på sittplats å inga andra som håller på.



Dessutom får du det låta som "vi" är värst men då kan du uppenbarligen inte ha varit i Swedbank Arena iaf. Där satt publiken och kastade saker både på oss tillresta supportrar och HV.



Men det ursäktar fan inte att idioter i KA gör detsamma. Jag skäms över dem ska du veta!!!

2008-12-07 @ 18:59:33
Postat av: Daniel

Förresten John´J vet ju att du bor i Halmstad. Pluggar du på högskolan eller åtminstone gymmar du på kårgymmet? Ser mellanåt en kille med ja jag tror fan att det är den fulaste HV-mössan jag sett. Tänkt flera ggr att fråga han om han inte har råd att köpa en snyggare :).

2008-12-07 @ 19:04:03
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: John´J

Daniel: Haha, nej jag äger ingen HV-mössa tyvärr. Pluggar inte heller, men bor nära högskolan, ser den från mitt fönster just nu. Brukar köra upp till jkpg 5-6 ggr om året och glo på matcher. Nu blir det även Ängelholm (tack att ni gick upp, Rögle)

2008-12-07 @ 19:21:20
Postat av: Daniel

John´J: Du förtjänade säkert det där matchprogrammet, jävla sittplatshuligan ;).



Ängelholm det blir det även för min del. Jag och min polare åker dit i januari då nästa match spelas där, blir även ytterligare en match i Sveriges framstjärt!



Jag ska passa på i jul när jag åker hem och se två matcher på hemmaplan och troligen en i Gävle.

2008-12-07 @ 22:55:19
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Ojoj, vad duktiga ni är på att kommentera.



Först och främst, idioter finns det tyvärr överallt. Det är inte just typiskt för Kinnarps Arena att folk spottar på motståndarna och så vidare, det händer i alla arenor. Jag har själv fått saker kastade på mig i både Örnsköldsvik och Timrå.



Sen är jag den första att skriva under på att Brynäs spelar tråkhockey, men precis som Magnus säger så spelar de efter sina resurser och de gör det väldigt bra. HV är faktiskt kända för att spela "jubel och klang"-ishockey, men har blivit tvungen att ändra sitt spel nu när det gått tyngre för dem.

2008-12-08 @ 22:02:10
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Daniel

Att de beter sig som svin i Timrå måste bero på att du är norrlänning Tessa :P. Jag har nog aldrig blivit så trevligt bemött som i just Timrå. Har riktigt trevlig minnen därifrån med bla. diskussion om deras stora hjälte Bosse Ahl :)

2008-12-09 @ 07:45:03
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Som sagt, idioter finns det överallt. Jag har också blivit bra bemött i Timrå de flesta gångerna och många kom fram och gratulerade till finalplatsen i våras. Men sedan finns det också de som inte vet hur man beter sig mot andra människor.



De som säger att Kinnarps publik är monster har ju aldrig träffat oss, till exempel. ;)

2008-12-09 @ 16:07:43
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0