SÅ JÄVLA SKÖNT!!!

Jag är så nöjd, stolt och glad! HV tog sin tredje raka seger (första gången för säsongen!) efter en spännande upplösning av dagens match som till slut slutade 3-2. Jag ville lägga mig ner och dö när både Luoma och Petrasek satt utvisade med ett par minuter kvar av matchen. För det första för att jag skickat sms till halva min telefonbok där jag prisade dem högt. Om just de två blivit syndabockar hade jag fått höra detta länge. För det andra så fick Södertälje spela 5-3 i EN OCH EN HALV MINUT. Men HV klarade det tack och lov och vann välförtjänt.

Jag tycker att HV gjorde en bra match sett till helheten, men det blev onödigt spännande när de släppte in Södertälje i matchen. Har man en 3-0-ledning efter halva matchen så ska man inte behöva få en hjärtattack på slutet. Men som vanligt den här säsongen har HV förtvivlat svårt att stänga matcherna.

Hur som helst, tre poäng är ändå det viktigaste och som om inte det vore nog så gick de andra resultaten HV:s väg för en gångs skull. HV närmar sig allt mer lagen ovanför och har verkligen sakta men säkert blivit bättre.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Jag har alltid sagt att det bara finns en KUNG: EKELUND. Men nu börjar jag fan att överväga att det faktiskt finns två st. Ekelund och PELLE G! Vilken lirare han är Pelle. Slänger och offrar sig som ingen annan (men han har ju redan fru och barn så han har väl inget att vara rädd om längre? :P)...



Fy fan vad bra jag mår. PELLE STANNAR I ÄNNU ETT ÅR! 38 år ung han är kungarnas kung. PELLE STANNAR I ÄNNU ETT ÅR!

2008-12-27 @ 18:04:30
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Kan inte annat än hålla med dig. Den dagen Pelle lägger av med ishockey kommer HV tappa en STOR hjälte med världens största hjärta. Han ska lätt upp i Kinnarps Arenas tak.

2008-12-28 @ 20:52:34
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0