Söndag i Örnsköldsvik

I dag spelar HV söndagsmatch för en gångs skull. Det var ju inte länge sedan det alltid spelades matcher på söndagar, men man vänjer sig fort så nu känns det ganska ovant. Hur som helst, HV har bortamatch mot MODO och leder med 2-0 efter första perioden. HV startade i 110 och gjorde mål efter en minut, sedan vaknade MODO och resten av perioden var ganska jämn. Det känns som att HV äntligen har lite flyt.

Kommentatorn i Ö-vik är den sämsta jag någonsin har hört. Jag hade lätt gjort det jobbet bättre än honom. Jag hade visserligen inte varit objektiv, men jag hade åtminstone inte suttit tyst 99% av perioden. Det kan väl inte vara så svårt att hitta en samtalsämne, trots att matchen i sig hittills varit ganska slö och tråkig. Publiken i Swedbank Arena är inte mycket bättre. Första minuterna av matchen undrade jag om det ens var några människor på plats. Man hörde varenda skridskorskär och det kändes snarare som en begravning än en hockeymatch.

Nu har jag klagat färdigt. Dags för period två!

Kommentarer
Postat av: Axel

Äntligen. Det har varit ett väldigt klagande här. Skönt att det är över.

2008-12-14 @ 21:55:08
Postat av: Therese Gustafsson

Det är på grund av att det finns mycket att klaga på. Särskilt när det gäller MODO.

2008-12-14 @ 22:00:16
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0