UNDERBARA LAINE

Vem älskar inte Teemu Laine?

HV gjorde 3-2 med ELVA SEKUNDER kvar av matchen och fick tre underbara poäng. Jag, pessimist som jag är, satt och inväntade sudden när Laine helt plötsligt kliver fram och avgör matchen. Särskilt plötsligt var det i och för sig inte eftersom HV hade powerplay, men jag vågade inte hoppas på ett mål med så lite tid kvar. Tur är liksom inte något HV haft överdrivet mycket av hittills den här säsongen. Men i dag vann de mot Färjestad och jag är stolt.

Jag älskar hockey i dag. Tack HV och tack Laine.

Kommentarer
Postat av: Anders

Håller med, underbart!!! :) Lite flyt tycker ja vi gjort oss förtjänta av, som du skrev, inte varit så mycket av d tidigare under denhär säsongen...

2008-12-11 @ 21:37:50
Postat av: John´J

Extra skönt att spöa Kaffegänget i deras kaffeburk.

Det är något med det laget och dess fans som får mej att må illa. Kan inte sätta fingret på vad, men något är det som är sjukt med den föreningen

2008-12-12 @ 00:44:40
Postat av: Therese Gustafsson

Anders: Inget lag kan vara värda flyt mer än HV. Fast det tycker jag i och för sig alltid...



John: Jag kände likadant tidigare men det har lagt sig lite med åren. Nu har LHC sakta men säkert börjat ta över. Det började mer eller mindre efter finalserien i våras. För att inte tala om att de har "snott" Jämtin!

2008-12-12 @ 02:29:23
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: kristoffer

fan vad surt att förlora på det här viset.. Och vilka lägen vi hade för att avgöra:S Jävla oflyt för oss alltså, normalt missar man inte såna lägen.. Borde avgjort tidigt men icke.. Helt sjukt och tungt.. Hur gick de för dig på sjukhuset? hoppas du börjar må bättre!..

2008-12-12 @ 03:13:31
Postat av: Therese Gustafsson

Så är det ju alltid enligt dig när HV och Färjestad möts. Det gick helt okej på sjukhuset. Hade en av mina favoritläkare som jag brukar diskutera HV med, så det gick fort och smidigt. :)

2008-12-12 @ 11:09:48
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: kristoffer

nja vet jag inte, Färjestad är ju ett bättre lag men så onödigt å förlora på två stötningar från Gurra. De där vet ju HV spelarna om, jag fattar inte varför inte FBK lagledningen sagt åt Gurra att sluta me de där, han släpper in jätte mycket mål på det där sättet.. Sen så hade ju inte HV nånting egentligen förutom i PP så de är ju surt. Vad härligt! när kastar du kryckorna?

2008-12-12 @ 15:10:29
Postat av: Viktoria

Haha, jag gillar hur det svänger för dig. Skönt att du älskar sporten igen iaf :D

2008-12-12 @ 15:59:08
URL: http://utanintresse.blogspot.com
Postat av: Magnus

Årets serie är onekligen heaven or hell... och värre för nerverna kommer den att bli framåt januari och februari...

2008-12-12 @ 16:50:00
URL: http://sportsnackaren.blogspot.com/
Postat av: Therese Gustafsson

Kristoffer: Hahaha. Vi får hoppas att lagledningen tar tag i detta livsavgörande problem! Jag vet inte när jag kastar kryckorna. Än så länge ser det mörkt ut. Ska först och främst gå hos en sjukgymnast ett tag. Just nu ramlar jag ihop som ett korthus när jag försöker stå på benet.



Viktoria: Jag älskar den ännu mer i dag, har nämligen spenderat sju timmar i bilen på E4:an och tänkt tillbaka på förra säsongen. "Gulddagar" är de bästa!



Magnus: Absolut! Det är roligt att varje match är livsviktig. Samtidigt hade jag förstås inte klagat om vi haft en repris på förra årets serie igen. :)

2008-12-12 @ 19:02:25
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: kristoffer

Ja, men det är ju skandal egentligen. Han har ju släppt in säkert 10 mål på det där viset helt i onödan, snygga dragnignar visst, men dom vet ju att han kommer göra så. Helt onödigt å förlora på det. HV hade ingenting förutom PP. Herregud, snacka om att vara skadad länge! Hur mår du då?

2008-12-12 @ 23:12:07
Postat av: Therese Gustafsson

Efter omständigheterna så mår jag bra. Jävligt tråkigt att inte kunna gå på vissa matcher och så vidare, men jag försöker så gott jag kan.

2008-12-14 @ 01:56:27
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: kristoffer

Härligt :) Hur många matcher har du missat typ?

2008-12-14 @ 22:12:47
Postat av: Therese Gustafsson

Typ 10 st. sen jag skadade benet. Det är lika många som jag missade på hela förra säsongen. Illa.

2008-12-15 @ 01:39:35
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0