Välkommen "hem"

5-6 mot Linköping. Ja, vad säger man? När man klagar som mest på effektiviteten så gör HV fem mål, men läcker samtidigt som ett såll i försvaret och släpper in sex stycken. Bedrövligt. Mer finns det inte att säga. Nu tycker jag att vi pratar om något roligare i stället. Till exempel Andreas Jämtins återkomst till Jönköping.

Vad det var som fick Jämtin att sälja sig till silverklubben Linköping är fortfarande oklart och ärligt talat så bryr mig inte längre om orsaken. Antingen gjorde HV bort sig eller så gjorde HV vad de kunde för att få hit honom. Oavsett vad så får Jämtin självklart jobba var han vill. MEN, i och med hans val så raderade han ut fem år av fina minnen i HV71.

Så här blev han välkomnad "hem":



Banderoll 2: "Men ditt svek är allt vi kommer att minnas"

Jag var emot att göra "hat-banderoller" då jag inte tror att det rör Jämtin i ryggen det minsta. Han är van att bli hatad och det gör nog honom bara taggad. Däremot tror jag att banderoller likt dessa svider desto hårdare, om Jämtin bryr sig över huvud taget vill säga. Jag hoppas i alla fall att detta är något han sent kommer att glömma och att han ångrar sitt val, trots vinst i dag.


Kommentarer
Postat av: Adam K

SVensk läktarkultur är en skam. det som finns är att klaga på andra än att framöra sitt lag, man fokuserar på helt fel saker.

Till och med pressen i Sverige är en skam. Istället för att skriva om Jan Hlavacs hattrick så skrev de om Andreas Jämtins närvaro i Jönköping. Vilket är intressantast ur matchperpektiv?

Egentligen borde man tackat Andreas Jämtin för de år han lyckats få motståndarna ut i utvisningsbåset och kunde visat att detta är klubben som inte klagar på andraspelare som byter klubb. Men istället gräver ner sig så lågt och det blir bara en svart klump kvar som HV71 som varusmäke. Skulle ni behandlat Lance Ward så om han skulle skrivit på för Timrå? ush, väx upp. Nog att han gick för LHC kan jag förstå, men det är en styrka att tacka än att vara svag och kasta skit på en betydelsefull spelare. Är detta tacken?

2008-12-09 @ 11:47:55
Postat av: Till Adam K

Vi gav Andreas allting, utan Hv hade han inte varit någonting.. Han var med oss i 5 säsonger och vann 2 guld med oss. Var detta tacken? Att gå till LHC?



Jag tycker man kan jämföra detta med ett förhållande där man varit tillsammans i 5 år och fått 2 barn, plötslig flyttar sin partner utomlands för ett jobb, men han lovar att komma hem.. Men istället sätter partnern på ens bror/bästa kompis eller vad fan som helst!!





Tro fan det blir reaktioner!!

2008-12-09 @ 14:28:02
Postat av: Therese Gustafsson

Adam: Hade du varit det minsta insatt i HV och dess supporterklubb hade du vetat att vårt största fokus är att framhäva HV och ingenting annat. Men allt behöver inte vara svart och vitt. Man kan stötta HV och SAMTIDIGT "hata" motståndarna.



Ward spelade i HV i två säsonger, hade inte en lika stor roll i laget som Jämtin och har aldrig sagt att han "längtar hem" till HV. Dessutom är det en jävla skillnad på att byta från HV till LHC än till Timrå, men du som uppenbarligen inte har ett klubbhjärta förstår väl inte det heller. Så nej, Ward skulle inte ha blivit behandlad på samma sätt som Jämtin.



Precis som den som kommenterade nedan skrev så skulle Jämtin inte ha varit någonting utan HV. HV trodde på honom och satsade på honom när inget annat lag gjorde det. HV har fått mycket dålig publicering på grund av Jämtin men vi har ALLTID hyllat honom som en Gud och försvarat honom. När vi vann guld i våras var det ironiskt nog han som drog igång ramsan "den som inte hoppar gillar Clubben".



Så ja, detta är tacken för att Jämtin visat att klubbkänsla inte betyder någonting för honom. Var är vårat tack från honom, för alla hyllningar?

2008-12-09 @ 16:02:31
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Adam K

Ok, sorry kanske lät lite väl grym.

Jag vet att North Banks Supporters kan framhäva sin klubb.

Men spelets regler så får väl en spelare gå till vilken klubb han vill eller?



Visst är det grymt att han försvinner till konkurrenterna, men inget är självklart. Sen hur säkra är NI om dte var Jämtin eller HV:s förtjänst att han hamnade i LHC? Vad skulle ni säga om dte vore HV som ej ville ha honom. då hatar ni ju fel eller? Jag vet inget bara spekulerade.

2008-12-09 @ 20:59:37
Postat av: Adam K

Ok, sorry kanske lät lite väl grym.

Jag vet att North Banks Supporters kan framhäva sin klubb.



Var ej meningen att var så negativ. Men det kändes som ni gick över gränsen. Tack och hej



Synd att den som skrev "till adam" ej vågar utge sig vem man är, även det är svenskt.

2008-12-09 @ 21:03:44
Postat av: Therese Gustafsson

Självklart får Jämtin gå till vilken klubb han vill och det skrev jag också i inlägget. Men man får vara beredd på att supportrarna reagerar starkt. I grund och botten uppstår ju de starka reaktionerna på grund av kärleken till HV.



Innan vi avslutar diskussionen så vill jag säga att jag inte hatar Jämtin och kommer aldrig att göra. Vissa ramsor som skriks om honom är helt onödiga. Däremot tycker jag att banderollerna ovan är precis lagom och visar min besvikelse.



Den som skrev "Till Adam" lämnade sin emailadress men tyvärr kan bara bloggägaren se den.

2008-12-09 @ 21:25:56
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Adam K

Nåja, livet går vidare........

HV får väl värva ytterligare någon som är i klubben ett bra tag.

2008-12-10 @ 11:17:29
Postat av: Therese Gustafsson

Det får de gärna göra. För övrigt gjorde Petrasek tummen upp till våra banderoller när de hölls upp. HV-spelarna verkar inte det minsta bekrymrade över att vi "fokuserar på fel saker".



Men som sagt, nu lämnar vi detta.

2008-12-10 @ 17:50:09
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Anonym

Man bestämmer själv om man vill minnas att han tog SM-guld med HV 71 eller "sveket". Jag väljer att minnas SM-guld, det raderas inte bort bara för att man byter klubb. Jag hejar på HV 71, men tycker det är helt naturligt i dag att man ofta byter klubb inom sporten.



Tacka vet jag gamla Rosenlundshallen, med "Klapp & klang" och senare även den tidens North Bank Supporters. Stämningen var bra, och det var hejarramsor och ramsor som handlade mer om humor med en glimt i ögat.

2008-12-31 @ 14:07:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0