Är vändningen här?

I de senaste matcherna tycker jag att HV har spelat jättebra (bortsett från den betydelselösa matchen mot Espoo i dag). I lördags gjorde de en klockren insats mot Djurgården och vann med 5-1, och i måndags vann de med 3-2 mot Rögle. I båda matcherna har dock andra perioden varit så där, medan första och tredje perioden varit näst intill perfekta. HV borde haft ledningen med typ 5-0 efter inledningen mot Rögle senast.

Det roligaste av allt i måndags, förutom vinsten förstås, var att se Mattias Tedenby. Han och hans kedja med Falk och Melin var klart bäst och skapade hur mycket chanser som helst. Det är verkligen på tiden att Falk vaknat till liv. Hittills den här säsongen har han varit ganska medioker.

Hur som helst, kul att HV numera ligger sjua i tabellen efter att ha legat på åttonde- och niondeplats allt för länge. Nu kanske den omtalade och efterlängtade vändningen är här.


Kommentarer
Postat av: Magnus

Den tar slut imorgon

2008-12-05 @ 16:20:19
Postat av: Therese Gustafsson

Tur att du brukar ha fel. Jag missar morgondagens match så jag undrar om du som brukar vara så oerhört obejektiv kan ge mig en matchrapport efter matchen? För jag antar att du ser matchen på TV?

2008-12-05 @ 20:04:05
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0