David Petrasek

I kväll är det Tre Kronor - Tjeckien på SVT. Johan Davidsson är som vanligt uttagen och på grund av återbud så är även David Petrasek det. Jag blev förstås överlycklig när jag fick höra den nyheten i veckan. Att Davidsson spelar i landslaget är jag van vid så det rör mig inte speciellt mycket i ryggen. Men det hör inte till vanligheterna att Petrasek blir uttagen och därför blir jag extra glad för hans skull. Inte minst för att han får så mycket skit av allt och alla hela tiden.

Jag har blivit någon slags allmän försvarare för Petrasek och, nu det senaste året, Luoma. Jag har förstått att Luoma är "hatad" eftersom han enligt de flesta är så dålig. Varför Petrasek är hatad har jag däremot inte en aning om. Om det är på grund av samma anledning undrar jag i så fall varför han fått uppdraget att spela i Tre Kronor. Visserligen får mer eller mindre alla chansen i landslaget nu för tiden, men ändå. Det finns liksom fler spelare Bengt-Åke kunde ha valt om nu Petrasek är så dålig att han till och med förtjänar att bli hatad av sina egna fans.

Nu tycker jag att vi en gång för alla inser att vi ska vara jävligt glada och stolta över att HV har Petrasek. Det har jag alltid varit och kommer alltid att vara.

Kommentarer
Postat av: adam K

Ja vem platsar INTE i tre-kronor?

Om man omsätter 60 spelare/säsong är det liten risk att inte bli uttagen.



Petrasek är ett praktexempel på "onödig" resurs som inte kommer vara med i VM tyvärr. Men men.

2008-12-20 @ 01:50:03
Postat av: Anonym

Läs gärna mitt nya inlägg som handlar om DRICKSVATTEN, du kommer lära dig mycket och bli pepp på vatten! :D

2008-12-20 @ 01:55:02
Postat av: Anonym

Läs gärna mitt nya inlägg som handlar om DRICKSVATTEN, du kommer lära dig mycket och bli pepp på vatten! :D

2008-12-20 @ 01:55:12
Postat av: Therese Gustafsson

Adam: Det är sant, Petrasek kommer knappast få spela VM. Men min poäng är att om Petrasek är så fruktansvärt dålig att han förtjänar att vara hatad av sina egna fans, vilket han tyvärr är, så borde han inte ens vara uttagen till Channel One Cup. Även om landslaget omsätter många spelare så måste man ändå ha gjort något bra för att bli uttagen.

2008-12-20 @ 14:18:58
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: kristoffer

Kolla när han spelar, vansinniga grejer kan han göra, dumma utvisningar, gnäller m.m! Inte konstigt att han är hatad.. Hoppas du får en trevlig jul nu och ett gott nytt år! krya på dig med foten, jag håller med dig om att det inte är så roligt att serien är så jämn, jag själv får dåligt hjärta av det...

2008-12-22 @ 04:01:55
Postat av: Therese Gustafsson

Jag håller med om att Petrasek ofta drar på sig dumma utvisningar och så vidare, men det positiva överväger helt klart det negativa. Petrasek är en bra back, en av HV:s bästa.



Tack, det samma! Det börjar gå framåt med benet så förhoppningsvis kan jag kasta kryckorna snart. Ha det så bra!

2008-12-22 @ 14:26:50
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0