Ett tråkigt besked i juletider

Nu har Kenta Johansson gett HV71 beskedet att han inte kommer att fortsätta träna laget efter den här säsongen. Jag är besviken, framför allt för att jag gillar honom och dessutom för att han "bara" varit i Jönköping i två säsonger. Det är inte optimalt att byta tränare varannat år enligt mig. Nu hoppas jag att HV relativt snabbt hittar en lämplig ersättare som har någorlunda samma filosofi och tränarstil som Kenta. En total förändring är min mardröm.

Förhoppningsvis får Kenta avsluta sin tid i HV som den började, med ett SM-guld i vår. Fast frågan är om inte chanserna minskade nu. Det känns som att ett sånt här besked när halva säsongen återstår inte är jättebra för laget (pessimist javisst), men å andra sidan är det ändå bra att få veta detta tidigt så att det inte kommer som en chock i april.

Dålig timing dock. Kul att få detta tråkiga besked dagen innan julafton. God jul liksom.

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Skellefteå-effekten. Byt tränare varje säsong, max varannan. Tydligen går man bara upp, upp, upp av det. Haha.

2008-12-23 @ 17:15:28
URL: http://utanintresse.blogspot.com
Postat av: Therese Gustafsson

Haha. Kanske något man borde satsa på. HV har dessutom en tendens att vinna SM-guld första året med en ny tränare. Det har hänt tre av tre gånger. Så egentligen borde de byta tränare VARJE år.



Fast jag föredrar nog trots allt långsiktighet.

2008-12-23 @ 18:50:13
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hoppas dom får tag på en vettig ersättare nu. Har läst en del på Hv´s forum och där är det många som vill ha Wikegård. Kan tänka mej nästan vem som helst utom Wikegård dock.

Önskar bloggen en God Jul!

2008-12-23 @ 23:06:16
Postat av: Chrille

God jul Therese från Schtaan :)

2008-12-23 @ 23:59:13
URL: http://www.plissken.se
Postat av: Chrille

God Jul önskar ett snöigt Skellefteå ...

Tomten kommer nog med en bra tränare till er :)

2008-12-24 @ 00:00:35
URL: http://http.//www.plissken.se
Postat av: Kalle

Vill någon ha Wikegård som tränare i HV är de som vår kära jönköpingsdialekt. Dryg.

2008-12-24 @ 01:42:31
Postat av: Therese Gustafsson

Anonym: Wikegård är verkligen populär på forumet och har alltid varit. Jag håller med dig, han är den sista jag vill se i HV. Jag lyssnar gärna på honom i Hockeykväll men i HV passar han inte. Bloggen tackar och önskar god jul tillbaka.



Chrille: Tack så mycket. Jag hoppas att tomten är lika snäll som förra året och kommer med både en bra tränare och ett SM-guld. God jul från Jönköping! Fast jag befinner mig i och för sig också i Norrland nu. :)



Kalle: Haha! Jag gillar Jönköpingsdialekten, men det beror nog på att jag inte är uppvuxen i Jönköping och därmed inte tröttnat på språket ännu. Håller dock med om Wikegård.

2008-12-24 @ 02:11:44
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: John´J

Det var jag som blev anonym här ovan, fast det var inte meningen....

2008-12-25 @ 13:50:48
Postat av: Therese Gustafsson

Jasså, det var du som smög runt. :) Det brukar bli så ibland. Alltid är det något som krånglar...

2008-12-26 @ 19:35:24
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Daniel

Jag säger som jag sa när Mårts slutade i HV. ÄNTLIGEN!

Varför äntligen? Ja ser på Kentas uteblivna engagemang i båset till att börja med. Hans predikade om att han minsann skulle satsa på juniorerna då han tog över efter Mårts. Vart fan tog den satsningen vägen? Vi har en av Sveriges bästa junior verksamhet så det är knappast några dåliga junisar vi har!!!



Jag vill inte se oengagerade tränare i vårt bås. Jag vill ha någon som visar lite jävlar anamma. Därför önskar jag att tomten (om nu då väldigt sent) kommer framåt vårkanten med ett stort paket innehållandes Johan Tornberg!!! Kanske får jag som jag vill då jag såg att Tornberg satt på läktaren i KA igår :).

2008-12-27 @ 17:52:44
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: fi71luren

Hoppas HV vågar satsa på något nytt spännande namn. Varför inte en Karlsson både Janne o Martin finns ju i Kronoberg. Ha ett gott nytt år o så ses vi KA under våren.

2008-12-28 @ 10:52:34
Postat av: Therese Gustafsson

Daniel: Jag kanske är väldigt blåögd men jag tror faktiskt inte att Kenta är så oengagerad som han ser ut. Vad vet vi vad som händer i omklädningsrummet? Människor visar faktiskt engagemang på olika sätt, och jag tror knappast att Kenta är helt ointresserad. Jag har inget direkt emot Tornberg, men något säger ändå inom mig att jag inte vill se honom i HV.



Fi71luren: Ditt förslag är bra. Jag skulle också vilja se ett nytt namn som inte figurerat i Elitserien tidigare. Det hade varit häftigt om HV lät Ljungbergh ta över. Det tror jag dock inte kommer hända. Gott nytt år och hälsa Isak.

2008-12-28 @ 21:00:29
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0