Heja Bern!

Just nu pågår en livsviktig match i Finland. Espoo möter nämligen Bern, och Bern måste vinna för att HV ska ha en chans att gå vidare till semifinal i Champions League. Det började bra och Bern tog ledningen men nu leder Espoo med 2-1. Tidigare kändes chansen för att HV skulle gå vidare minimal, vilket var lite väl pessimistisk. Matchen i dag är trots allt jämn och eftersom Bern slog HV bör de ha möjlighet att slå Espoo också. Heja Bern!
***
HV spelade oavgjort mot Luleå i går men som ni förmodligen räknat ut kunde jag inte se matchen, varken på plats eller på TV. Jag kommer befinna mig i Norrland från och med i morgon och det betyder att jag åtminstone kommer kunna se de resterande matcherna den här veckan på Canal+.

Roligare än så blir det inte just nu.

Kommentarer
Postat av: TobbeA

Chansen minimal = pessimistisk?? Knappast, snarare överoptimistisk. Att Bern slog HV betyder inte att Bern har kvalitéer, det visar bara på hur oerhört loja (för att inte säga usla) HV var nere i Schweiz. Tyvärr är det så. Det fanns ALDRIG en en realistisk chans att Bern skulle vinna borta mot Espoo.



Det skötte ni bra HV! Grattis! Vem behöver miljoner...

2008-11-20 @ 09:54:30
Postat av: Therese Gustafsson

Haha, så kan man ju också se det. Å andra sidan tycker jag inte att Espoo såg så jäkla fantastiska ut heller. De hade tur som tog tre poäng mot HV i Finland.



Hoppas att ni håller ställningarna på ståplats nu när jag är borta. Förstår att det är tufft utan min vackra stämma. :)

2008-11-20 @ 18:50:16
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Åh vilken härlig blogg. Älska Hv71 ;)

2008-11-20 @ 22:30:01
URL: http://prinssesansglamour.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Tack tack. Älska HV!

2008-11-22 @ 18:59:11
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0