Jämtin och drömmar

Här om natten drömde jag om Andreas Jämtin. Jag ska inte återberätta drömmen i detalj, men däremot fick detta mig att fundera lite över denna före detta HV-spelare. Som ni säkert alla vet (och antagligen känner en enorm skadeglädje över om ni inte är HV-supporter) så går det inte så bra för honom i USA, för att uttrycka det milt.

Sist jag hörde något om Jämtin var när han skickades ner till farmarlagets farmarlag, i den mindre smickrande ligan ECHL. Eftersom jag inte hört något sen dess så innebär det förmodligen att han fortfarande är kvar där. Efter en snabb titt på Eliteprospects.com så ser jag att han spelat fem matcher, gjort tre mål och två assist. Han har dessutom varit utvisad i 17 minuter, vilket är typ 3 minuter/match. Helt okej, men NHL-drömmen verkar vara så långt borta som möjligt just nu.

På tal om drömmar så drömmer jag ofta om HV. Det är dock inte alltid positiva drömmar. För några år sedan drömde jag att Jan Hrdina dog. Jag drömde det inte bara en och två gånger, utan detta var en vanlig dröm hela den säsongen. Det måste vara en undermedveten oro som spökade, typ att jag var rädd för att han skulle bli skadad eller något liknande. Herregud.


Kommentarer
Postat av: Mattias

Jämtin har faktiskt flyttats upp till "det första" farmarlaget nu, alltid nåt :)



http://www.hockeyexpressen.se/nhl/1.1355701/andreas-jamtin-uppkallad-till-farmarlaget

2008-11-06 @ 18:26:35
Postat av: Mattias

Den här länken kan också vara av intresse:



http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/nhl/article3713967.ab

2008-11-06 @ 18:30:28
Postat av: Therese Gustafsson

Tack så mycket. Detta hade jag inte sett. Det blir spännande att se om något annat lag är intresserade av honom.

2008-11-06 @ 18:36:28
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Hvföralltid

Du är inte ensam om att drömma om Hv. Inatt drömde jag att jag var på guldfest med grabbarna, de va helt underbart. Blev baraså ledsen när jag vaknade upp och insåg att allt var en dröm :(



// Julia

2008-11-06 @ 19:01:49
Postat av: Therese Gustafsson

Den kanske går i uppfyllelse i vår?

2008-11-06 @ 19:09:08
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Mackan

Vet inte vad din Jämtin-dröm handlade om då men eventuellt kan han spela i HV igen om någon vecka, enligt JP och aftonbladet i alla fall. Hoppas det blir så :-)

2008-11-07 @ 11:28:22
Postat av: John´J

quicknotesjamtinandbro.html" rel="nofollow">http://weblogs.newsday.com/sports/hockey/rangers/blog/2008/11/twoquicknotesjamtinandbro.html



Det verkar som att du blir bönhörd, enligt denna (tror jag) officiella sida

2008-11-07 @ 13:31:45
Postat av: John´J

quicknotesjamtinandbro.html" rel="nofollow">http://weblogs.newsday.com/sports/hockey/rangers/blog/2008/11/twoquicknotesjamtinandbro.html

2008-11-07 @ 13:33:33
Postat av: adam K

Är det ej jobbigt att ha den ständiga oron "om någon blir skadad i HV"?



Rätt intressant ändå.

2008-11-07 @ 18:50:30
URL: http://www.offensivhockey.blogspot.com
Postat av: Therese Gustafsson

Mackan: Jag som inte har JP, vad stod det där? Hoppas verkligen att han kommer tillbaka.



John: Länken fungerar inte. Tack ändå.



Adam: Det är väldigt jobbigt. Det är dock inte lika illa som tidigare, då dessa "tänk-om-han-blir-skadad"-tankar förföljde mig 24h/dygn.

2008-11-07 @ 20:46:05
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Mackan

I dagens JP står det bland annat att Stillman vill att Jämtin spelar i HV igen så snart som möjligt. Att Stillman har haft kontinuerligt kontakt med Jämtin ända sen han drog till Rangers. Det står även att utgångbudet på Jämtin sägs vara 150 000 kr i månaden. Stillman tror att Jämtin har gjort klart med ny klubb i mitten av nästa vecka oavsett om det bli HV eller nåt annat lag...



Slutligen säger Stille även att det kan bli trångt i truppen framöver men just nu finns det helt klart utrymme.



Så det är bara att hålla tummarna och hoppas att det blir HV för Jämtin. Stillman vill ju absolut det i alla fall så det känns ju bra :-)

2008-11-08 @ 12:06:15
Postat av: Therese Gustafsson

Åh, kul att höra! Lustigt att Stillman enligt Aftonbladet säger att truppen är full, men enligt JP att det finns utrymme för Jämtin för tillfället. Undrar vilken man ska tro på. Med tanke på att HV har en del skador så tycker jag att JP:s uttalande känns mer rimligt. Jag menar, HV har ju till och med haft svårt att få ihop tre kedjor i de senaste matcherna. Så utrymmet finns ju.



Tack för rapporten förresten!

2008-11-08 @ 14:12:56
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0