Ännu mer landslagssnack

Martin Thörnberg gjorde mål när Tre Kronor mötte Tjeckien i förmiddags. Han spelade tydligen i samma kedja som Hannula och det var Hannula som assisterade till målet. Jag glömde totalt bort matchen och såg inte en minut av den. Var Thörnberg bra bortsett från målet?

Bengt-Åke måste vara väldigt nöjd över att han efter många om och men fick med Thörnberg till Ryssland. Thörnberg är för övrigt en av få som förtjänar att bära Tre Kronor-tröjan. Numera har ju halva elitserien spelat i landslaget och det tycker jag är tråkigt. Lyckan jag kände tidigare när HV-spelare blev uttagna har förstörts totalt på grund av att vem som helst blir uttagen. Tidigare var landslaget något speciellt men det är det inte längre. Tråkigt men sant.

Kommentarer
Postat av: John´J

Håller med dej där. Han gjorde bra ifrån sej med. Kommer han inte med till VM så är det ju meningslöst att ta ut honom i fortsättningen (till dom andra miniturneringarna)

2008-11-10 @ 12:26:43
Postat av: Adam K

Jag håller med dig.



Vore bättre att bestämma en stomme än att alla får chansen. Till och med de somknappast pretserat nåt i årets landslag kommer ju med medan spelare som sundström, Svartvadet kommer undan, liksom Niklas Andersson. Dessa tre har väl gjort nåt bra för att åtminstonde bli uttagna?

2008-11-10 @ 18:44:40
URL: http://www.offensivhockey.blogspot.com
Postat av: Therese Gustafsson

John: Exakt. Jag tycker att det är skandal att spelare MÅSTE ställa upp i dessa skräpturneringar när de ändå inte har någon chans att bli uttagna till de stora mästerskapen. Nu var ju Thörnberg visserligen med i VM i våras, men det var ju bara för att så många NHL-spelare tackade nej. Annars hade han inte haft en chans att komma med.



Adam: Jag tycker precis det samma. Det blir ett jävla liv när HV stoppar Davidsson och Thörnberg, men spelare som Svartvadet, Sundström med flera kommer undan utan ett minsta knyst. De blir inte ens uttagna. Det är tydligen skillnad på spelare och spelare.

2008-11-11 @ 17:27:23
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0