Mathias Månsson

En spelare jag verkligen ogillar är Mathias Månsson i Skellefteå. Jag hade inte något emot honom tidigare förrän jag fick höra vilka divafasoner han håller på med, något som sagts från både Brynäs- och Skellefteåhåll. Det sägs att det var på grund av divigheten som Brynäs inte ville ha kvar honom i laget. Bilden av honom förstärktes dessutom i dag genom intervjun han gav i Canal+ efter den första perioden. Han såg grymt nonchalant och ointresserad ut och gjorde inget annat än att klaga på hur "griniga" och "omanliga" HV var.

På tal om intervjuer så intervjuades även min favorit David Petrasek (1-0-målskytten) efter första perioden. Han är alltid lika underhållande att lyssna på och jag gillar hans inställning. Medans andra säger "vi ska göra vårt bästa för att vinna" och annat försynt trams, så säger Petrasek i stället "vi SKA vinna i dag". Det är så mycket roligare att höra.

Kommentarer
Postat av: BoBBo

Där har du fel, Brynäs sparkade honom för att han vart dömd för våld mot tjänsteman. Han hamnade i bråk med en vakt på en krog när han var full. Han vart fälld och fick böter. Därför sparkade brynäs honom. Vill du ha mer hockeyinfo är det bara att häöra av dig. 070-3204344

2008-11-22 @ 22:35:02
URL: http://www.boforsik.com
Postat av: syrran

Ja,jag håller med dig fullständigt..Tacksam för att han inte är kvar i BRYNÄS...vill inte ha tillbaka honom igen!!Han är en stor TÖNT....

KRAM

2008-11-22 @ 22:56:49
Postat av: syrran

Ja,jag håller med dig fullständigt..Tacksam för att han inte är kvar i BRYNÄS...vill inte ha tillbaka honom igen!!Han är en stor TÖNT....

KRAM

2008-11-22 @ 23:00:06
Postat av: Magnus

Oj vi håller med om något. Bobbo har naturligtvis fel. Brynäs ville inte ha honom för att han var en gnällkärring. Det enda han gjorde i Brynäs förra året var att gnälla på att Boorken var för elak och festade på diverse uteställen i Gävle. Han är en bra spelare i grunden men han väljer festandet i stället för hockeyn och därför ville inte Brynäs förnya kontraktet med honom även om SAIK:fansen försöker få det till att han lämnade Brynäs, patetiskt.

2008-11-23 @ 05:44:25
Postat av: Mackan

Håller med dig. Månsson är en dryg jävla idiot med en stor ful käft. Men förr eller senare kommer hans attityd slå tillbaka stenhårt rakt i ansiktet på honom.

2008-11-23 @ 10:55:42
Postat av: Daniel

Tycker det låter som en kopia av Fredriksson!

2008-11-23 @ 11:27:57
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Bobbo: Den enda som har fel här är du. Att Mathias Månsson är dömd för våld mot tjänsteman är knappast någon nyhet, det har stått i varenda tidning i det här landet. Anledningen till att Brynäs sparkade Månsson är dock det som Magnus skriver här nedan.



Syrran: Det kan jag förstå. Jag skulle inte heller vilja ha någon som honom i mitt lag.



Magnus: För en gångs skull håller jag med dig. Månsson verkar dessutom inte ha lärt sig något av sina misstag, då han uppträder på precis samma sätt i Skellefteå.



Mackan: Sant, och som jag längtar till den dagen.



Daniel: Att Fredriksson är en flitig krogbesökare vet alla, men jag är mycket tveksam över att han gnäller och uppträder som en diva mot tränare och lagkamrater likt Månsson. I så fall skulle HV ha gjort sig av med honom för länge sen. Jag har aldrig någonsin hört Fredriksson gnälla.

2008-11-23 @ 15:46:21
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: John´J

Den äckliga lilla råttan Månsson är helt slut i roten, det är vi nog alla helt överens om. Han har inte det minsta uns självinsikt heller, det är nog det som förvånar mej mest. Men men, den siste idioten är inte född än.

2008-11-24 @ 12:52:30
Postat av: Therese Gustafsson

Det finns folk till allt!

2008-11-24 @ 15:18:22
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: BoBBo

Jag tycker du är aldeles för självgod. Specielt när det gällde frågan om Fredriksson "då skulle hv ha gjort sig av med honom" vadå? så du tror bara gott om din förening? FInns aldeles för många som dig, Godtrogena supportrar som bara kan titta rakt fram, varför inte titta lite åt sidan å se problem som i själva verket finns där?? jaja, ska sluta tjata. Hare gött, och lycka tilL!

2008-11-27 @ 19:50:16
URL: http://www.boforsik.com
Postat av: Therese Gustafsson

Bara för att jag håller HV om ryggen när det gäller fallet Fredriksson betyder det inte att jag ALLTID gör det.



Om man läser min blogg regelbundet, vilket du uppenbarligen inte gör, bör man ha sett att jag definitivt inte är en godtrogen supporter. Jag brukar kritisera HV när jag anser att de gör något fel och jag tror absolut inte bara gott om föreningen. Jag är en av de mest pessimistiska och "gnälliga" personerna som finns, särskilt när det gäller hockey.

2008-11-28 @ 01:20:57
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0