Tre härliga poäng

Matchen är slut och HV vann med 4-3. Kommentatorerna på webbradion sa att detta var en av de mest underhållande matcherna i Kinnarps Arena hittills den här säsongen - och den missade jag. Det känns aningen bittert, men huvudsaken är att HV vann. Tre poäng kändes som ett måste i dag.

Beech gjorde ytterligare ett mål och även Melin gjorde ett. HV har verkligen hittat en andrakedja som fungerar. I övrigt vet jag dock ingenting om matchen eftersom jag som sagt inte såg den. Matchrapport önskas!

Kommentarer
Postat av: Daniel

Rätt underhållande match, kanske hade varit ännu lite mer underhållande om jag fått se den live. Anyway, detta var en match där andra kedjan verkligen visar sin fina form och satte press i så gott som varje byte. Inledningen av första var helt fenomenal, snudd på lika bra för säsongspremiären. Men i takt med att hv drabbades av utvis. kom FBK in i matchen.



Andra perioden började riktigt dåligt från HVs sida och FBK pressade på rejält.



Tredje perioden drog hv återigen upp tempot och visade att de minsann kan spela hockey med flera sk. profiler borta. Jag satt bara och väntade på att Jukka skulle vakna till liv, men jag väntade förgäves. Det verkar som att det låser sig för både Davidsson och Voutilainen, tyvärr. De saknar det dära flytet de hade förra året. Och jag saknar elitseriens bästa duo!



Jag måste berömma Teemu Laines fantastiska jobb framför mål vid Kris Beech 2a mål. SUVERÄNT! Trots, som jag tyckte, hård bevakning i ryggen lyckas han ändå hoppa undan i precis rätt läge och bäddade för att Beech skott kunde resultera i mål. Äntligen fick vi se lite av Melin.



Dessutom ska Nichlas Torp och Simon Önerud har stort beröm för denna match. Torpen visade att han är värd en plats bland de 6 backarna genom fint spel i pp och sitt fysiska spel med tacklingar! Önerud trampade på som en dåre och liknar i mångt och mkt Johan Davidsson i åkstilen. Han lyckades dra upp tempot i första linen!



Kul att återigen få se den lilla ettrige Tedenby!

2008-11-01 @ 19:27:29
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Peter

Premiärkväll för mig i Kinnarps arena och så är du inte där, snacka om antiklimax :)



Bra match, riktigt bra tempo och man kunde till och med känna igen HV's blixtrande spel då och då. Det enda som jag tyckte var lite dåligt var att FBK-klacken stundtals totalt överröstade ståplats, men så var det en hel del sittplatser som gapade tomma, säsongare som inte dyker upp?



Måste ju erkänna att jag faktiskt börjar gilla HV mer och mer.. :)

2008-11-01 @ 23:32:27
Postat av: Therese Gustafsson

Daniel: Tack så mycket för en lång och bra matchrapport. Jag mår dåligt över att jag missade matchen.



Peter: Nu har du ju åtminstone en anledning till att besöka Kinnarps fler gånger den här säsongen. :) De tomma sittplatserna är säkert säsongare som inte dyker upp, då det i övrigt var slutsålt.

2008-11-02 @ 01:10:09
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Fia

Visst är det alltid så..så fort man missar en match så blir den jävligt bra å underhållande..asså det slår ta mig fan aldrig fel! Jag missade ju den med. Fast jag ångrar ingenting! :) Hoppas du kryar på dig gumman!

2008-11-02 @ 19:55:27
URL: http://fiaungen.blogg.se/
Postat av: kristoffer

hm vart var du då? jag är då lyrisk över hur vi spelade, vi hade mycket väl kunnat ta 3 poäng hem. Det bara måste vara högklubba på 1-0 målet

2008-11-02 @ 20:22:59
Postat av: Therese Gustafsson

Fia: Missade du den också? Varför? Ses förhoppningsvis i morgon.



Kristoffer: Jag var hemma, halvt handikappad tack vare resan till vårt kära grannland. Är du säker på att det inte var hög klubba vid 2-1-målet med? Och vid 3-2?

2008-11-02 @ 23:50:32
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Daniel

Javisst det var hög klubba på alla mål HV gjorde och FBKs Peter Nordström höll klubban i isen hela matchen genom!!!

2008-11-03 @ 00:08:48
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Daniel, du vet väl att när HV och FBK möts så är allt annat än FBK-vinst en domarskandal?

2008-11-03 @ 19:53:53
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0