Scenariot upprepar sig...

HV fortsätter att spela oavgjorda matcher i och med gårdagens 1-1 mot Luleå. Vissa tycker att en oavgjord match på bortaplan är skitbra, men jag är en av dem som anser att oavgjort är två förlorade poäng och inte en vunnen. Särskilt när man ligger i den undre halvan av tabellen. Och särskilt när laget man möter, Luleå, är precis lika gråa som HV just nu. Åtminstone så var det så i går. Matchen var en av de tråkigaste jag sett den här säsongen.

Johan Davidsson tycker att HV var bra i den första halvan av matchen och att det sedan var Luleå som tog över. Ingen annan förutom Davidsson kan väl tycka det? Jag tycker att det var precis tvärtom. När Luleå gjort 1-0 och HV låg under, som så många gånger förr, bestämde de sig för att börja spela och satsa allt på att vinna. I förlängningen sköt Luleå knappt ett skott, bortsett från friläget som Bartecko hade i slutsekunderna (där jag för övrigt trodde att jag skulle få en hjärtinfarkt). Men allt fortsätter att gå emot HV och de lyckades inte göra fler mål.

I det stora hela var det ändå en jämn och dålig match. Det är förstås bättre att HV tar en poäng än att de förlorar, men börjar de inte plocka regelbundna trepoängare så kommer de att stå och stampa på åttonde- och niondeplatsen resten av säsongen. En poäng klättrar man inte i tabellen av.

Kommentarer
Postat av: Lasse

Nej men det var ju jättespännande att se vem som kunde vara minst sämst...

2008-11-25 @ 15:58:41
URL: http://battrehockey.wordpress.com/
Postat av: Daniel

WORD! Se där ja äntligen någon som stämmer in i mitt resonemang. Jag till och med hade rejält tjaffs med Peter på msn igår kväll angående detta och brist på coachning. Slutade med att han tyckte jag skulle ställa mig i båset vilket jag gärna skulle göra för jag hade iaf vågat bänka RÄTT spelare och spelat de som är heta.



Jag undrar tex. varför Önerud alltid bänkas trots att han är bättre än flera andra och varför inte Beech-5an fick mest istid igår när de var bäst på plan.

2008-11-25 @ 18:16:57
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: fi71luren

Dags att plocka fram takterna från Ängelholm mot VF annars blir det en trist hemresa till Göteborg. De senaste matcherna har det sett väldigt tafatt ut runt kassarna. Upp till kamp på alla fronter. På torsdag gäller kämpa HV kämpa.

2008-11-25 @ 19:36:15
Postat av: Therese Gustafsson

Lasse: Absolut! Fler matcher där man nästan håller på att somna av uttråkning behövs.



Daniel: Haha, du och Peter är precis lika envisa. Jag har samma funderingar som du. Förstår inte riktigt Kentas resonemang. Skulle gärna vilja höra en motivering till varför inte den klart bästa kedjan får spela mest.



Fi71luren: Kul att ni kommer vara på plats på torsdag. Jag ska gå på min första match på en månad så gissa om jag ser fram emot det!

2008-11-25 @ 23:43:31
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: John´J

Har du blivit bra i benet? Har tyckt synd om dej

2008-11-26 @ 00:52:24
Postat av: Therese Gustafsson

En aning bättre har jag blivit. Kan fortfarande inte gå, men nu kan jag åtminstone hoppa på kryckor så jag slipper rullstolen. Tack för ditt medlidande. :)

2008-11-26 @ 14:44:59
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Daniel

INVALIDO!!! Imon blir det inte lätt för dig ;)

2008-11-26 @ 15:11:56
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Jag förväntar mig att du bär mig runt i Kinnarps? Fick bara tag på sittplatser på O, du vet ovanför restaurangen. Tur att det finns hiss upp!

2008-11-26 @ 16:28:36
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0