Utklassningen av Skellefteå

Som ni vet lyssnade vi på radion när HV förlorade mot Skellefteå med 5-1 i torsdags. Enligt kommentatorerna så verkade det som att HV gjorde en bra första halva av matchen, men sedan måste något ha gått jävligt snett med tanke på att Skellefteå gjorde tre raka mål i den andra perioden. Jag somnade när det stod 3-1 och vaknade upp när matchen var slut.

HV fick sammanlagt tre matchstraff och det var inte det enda de råkade ut för. Till och med Mikael Renberg, tidigare Skellefteå-spelare, sa att domaren dömde till Skellefteås fördel. För övrigt måste jag berömma Renberg och säga att han var riktigt duktig på att kommentera. Han var objektiv, saklig och seriös, till skillnad från många andra.

I normala fall tycker jag inte att en 5-1-förlust är okej men med tanke på förutsättningarna - att HV spelat match dagen innan plus spenderat natten på ett flygplan, samt att vissa av spelarna var helt däckade i feber (vilket vi som var i Finland kan intyga, då vissa av spelarna mådde jävligt kasst) - så kan jag förstå det och gå vidare utan mer eftertanke. I morgon är det en ny match som gäller och jag är säker på att HV kommer prestera bättre efter att ha vilat i dag.

Jag kommer förmodligen inte kunna gå på morgondagens match. Att stå en hel match är uteslutet och jag har ännu inte fått tag på en sittplatsbiljett. Är i och för sig osäker på om jag ens skulle klara av att ta mig till Kinnarps över huvud taget. Jag kan nämligen inte gå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0