Allt om Finland

Här nedan följer en lång reseberättelse om Finland.

Kaoset började redan på Arlanda då mitt pass försvann. Som vanligt löste det sig till slut, passet återfanns och vi kom på planet. Flygresan tog endast 45 minuter. Vi hann knappt sätta oss innan vi var framme i Helsingfors, där vi mötte upp de två dårarna som åkt båt och givetvis skulle bo på samma hotell som oss. Ett hotell vid namn Arthur.


Ett ganska svårt uppdrag var att hitta en buss som gick ut till Espoo där matchen skulle spelas. Efter många om och men kom vi dock dit. LänsiAuto Areena kändes en aning B-aktig men var ändå mysig på ett sätt. Matchen finns det egentligen inte så mycket att säga om. HV spelade bra och borde ha vunnit. Efteråt såg vi till att få en Jönköpingsflagga signerad av spelarna. Där hittade jag också en favorit - Nicholas Angell. En mycket trevlig kille som bjuder på sig själv.

LänsiAuto Areena, Espoo Blues hemmaarena. Falk signerar vår Jönköpingsflagga efter matchen i Finland. Nicholas Angell signerar vår Jönköpingsflagga efter matchen i Finland. Nicholas Angell signerar vår Jönköpingsflagga efter matchen i Finland.

Åter i Helsingfors hade vi en väldigt rolig och lyckad utekväll, som dock slutade mindre bra då vi fick spendera ett antal timmar på akuten efter en liten olycka. Jag fick sy ett tiotal stygn i benet. Hemma på hotellet runt halv sju på morgonen fick vi ett par timmars sömn innan det var dags för utcheckning och en hemsk färd till flygplatsen, där ambulans fick tillkallas.


Jag fick bra hjälp av underbara människor, både av mina vänner som var med och av läkare/ambulanspersonal som gjorde allt för att göra sig förstådda på svenska. Jag har bara gott att säga om finnar efter denna resa. Men hur som helst, efter ett tag lugnade allt ner sig och vi kunde gå ombord på planet, som för övrigt var försenat i 1½ timme.

I Stockholm möttes vi av en bilkö som varade i över två timmar och gjorde så att vi missade gårdagens skitmatch mot Skellefteå. Men sånt är livet. Jag lever, är hemma och har haft jävligt roligt trots allt. Hade inte incidenten i onsdags natt hänt så hade jag lätt kunnat stanna i Finland i en vecka. Minst. Tack till alla som var där!


Kommentarer
Postat av: Daniel

Haha men lite får du ju skylla dig själv. Så går det när man dricker för mkt alkohol :P.



Vem var finnen fia visst skulle ha strulat med?



Vilken juste kostym Angell har fått. Sån vill jag oxå ha :).

2008-10-31 @ 19:46:10
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Jag skyller på de höga klackarna, inte alkoholen. :)



Inte en aning om vem han var men bilder finns på Facebook. Rykterna har alltså nått Sverige?

2008-10-31 @ 22:10:12
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Daniel

"- Den bloggande 18-åringen föll i trappen. Enligt henne var det ingen fara. Det slutade med sjukhusbesök och 10 stygn i vaden. Ståplats imorgon?" - http://finestjkpg.blogspot.com/



HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!

2008-11-01 @ 11:27:37
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Något mer ocensurerat i den bloggen. Haha.

2008-11-01 @ 14:49:08
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Malin

Lilla Syster A hånglade med en kille vid namn Artur Gröning :o)

2008-11-01 @ 21:50:17
Postat av: emelie

bor du med i jönköping eller :)?

2008-11-01 @ 21:52:43
URL: http://stylebyemelie.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Malin: Gröning, snyggt namn! Fast han heter väl Jon Gröning på Facebook?



Emelie: Det stämmer.

2008-11-01 @ 22:34:48
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0