En hyllning till sena matchstarter

I dag är det åter dags för match igen. För mig, som är en av de mest morgontrötta människorna som finns och mer än gärna sover bort hela förmiddagarna, passar dagens matchstart 18.30 alldeles utmärkt. När matchen börjar 16.00, eller ännu värre 15.00 som det varit tidigare säsonger, så hinner man ju knappt vakna innan det är dags att göra sig redo för match.

HV möter MODO i dag och det är faktiskt ingen överdrift att säga att det är en viktig match. Lagen ligger nämligen på samma poäng. Dessutom skiljer det bara fyra poäng mellan HV och tian i tabellen. Det skrämmer mig en aning. HV har inte nog med det en match mer spelad.

Den senaste matchen var HV bra i en period. Det kommer knappast räcka i dag, mot ett MODO som, enligt mig, är klasser bättre än Södertälje. Jag är väldigt trött på att tjata om detta men nu gäller det verkligen att vara med från start och inte glida runt i två perioder för att sedan inse att matchen har börjat. Klarar HV det borde inte tre poäng vara särskilt långt borta.

Något positivt från förra matchen, förutom de tre poängen som till slut inkasserades, var ju att andrakedjan kom i gång ordentligt. Det är välbehövligt då det tidigare matcher i stort sett bara varit förstakedjan som producerat. Nu låg andrakedjan bakom fyra av sex mål och Kris Beech, stjärnan i kedjan, gjorde hattrick. Det vore inte dumt om de fortsatte på samma sätt.

Nu kör vi, dags att avsluta hemmaveckan med en seger!

Kommentarer
Postat av: Daniel

Nu har HV ett oslagbart resultat med 16 matcher å första målet insläppt! 16 MATCHER! SJUKT!



Nu gör jag ett nytt försök. Jag skänker bort två spelare. Tänkte ge de andra lagen i allsvenskan en självförtroendeboost genom att skicka Luoma å Melin till Malmö!!!

2008-10-26 @ 16:40:01
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Haha, vad glad Malmö kommer bli. Tycker ändå att Melin spelat upp sig de senaste matcherna. Din favorit Andreas Falk har det däremot utför för. Ska vi skänka bort honom med?

2008-10-27 @ 12:21:13
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0