Ledin och Jämtin

Det är få spelare som är så populära i Jönköping som Ledin och Jämtin, som båda lämnade HV inför den här säsongen för att försöka slå sig in i NHL. Jämtin blev ganska fort nerskickad till New York Rangers farmarlag och i går blev även Ledin nerskickad till AHL.

Det verkar trots allt som att Ledin gjort ett gott intryck i Nordamerika och jag tror att han har en stor chans att ta en ordinarie plats i hans lag Colorado Avalanche. Jämtin får det nog svårare att ta en plats i Rangers. Men han är beredd på att spela i AHL under en längre tid och har inga planer på att ge upp och komma "hem" till HV, om man ska tro ett uttalande av hans agent i Expressen. Tråkigt för oss, eftersom Jämtin är en spelartyp som HV saknar en aning i dagsläget.

Ledin har för övrigt ett envägskontrakt. Jag fattar inte riktigt hur det där fungerar. Jag trodde att man är garanterad spel i NHL om man har ett envägskontrakt. Vad är det som gäller?


Kommentarer
Postat av: Hv 71

Man är garanterad sin lön oavsett vart man spelar. Brukar ge större chans till spel i NHL.

2008-10-09 @ 18:02:48
Postat av: Therese Gustafsson

Så har man lärt sig något nytt. Tack.

2008-10-09 @ 22:06:54
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Morran

Grattis till vinsten idag! Det var första matchen jag såg för säsongen efter att ha ordnat Canal plus, men nu vet jag fan inte om jag vågar kolla mer. Jag kanske för otur med mig. ;)



Jag tror också Ledin tar en plats. Som sagt verkar han ju ha visat att han har en del att komma med. D



(Nya bloggen är snygg!)

2008-10-10 @ 01:28:37
URL: http://mrsforsberg.blogg.se/
Postat av: fiddelino

Hur kan dom låna ut Thedenby? Jag är lite irriterad på riktigt....

2008-10-10 @ 11:32:58
URL: http://fiddelino.blogg.se/
Postat av: Anonym

För att det är någon ny på väg....

Det har talats om kris i HV, det kanske kommer en Kris nu?

2008-10-10 @ 13:15:51
Postat av: fiddelino

Vet inte om denna Kris är ngt att ha ;) men jag hoppas de! Hade varit kul med ngn ny som e riktigt vass :)

2008-10-10 @ 18:26:32
URL: http://fiddelino.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Morran: Tack så mycket. Jag ville dock lägga mig ner och dö när MODO gjorde mål efter 41 sekunder. Du får gärna fortsätta kolla på Canal+ när de möter varandra. :)



Fiddelino: Jag tycker att det är helt rätt att låna ut Tedenby. Det är ju för hans egen skull. HV kan inte ge honom den speltiden han behöver för att utvecklas. Bättre att få rejält med speltid i allsvenskan än att låta honom sitta på bänken i elitserien.



Anonym: Jag har hört att Kris är så gott som klar. Känns bra.

2008-10-10 @ 20:09:16
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0