Senaste ryktet:

Jag såg precis den här artikeln, och jag hoppas verkligen att Expressen skämtar. Jag vill inte ha Håkan Bogg i HV71. Inget ont om honom, han är säkert en helt okej elitseriespelare. Men HV behöver inte en till Hagos eller en till Falk. Det vill säga en defensiv center som ska användas i en tredje- eller fjärdekedja. En center/ytterforward som tillför spets till laget är vad som behövs.

Jag anser att det är bättre att inte värva över huvud taget än att värva medelmåttor i det här läget. HV har dessutom en lovande center i form av David Ullström som är utlånad till Borås. Jag fattar inte varför de inte bara plockar hem honom. Då är problemet löst tills vidare och vi slipper oroa oss över om Hagos är borta ett par veckor till.

Kommentarer
Postat av: Mackan

Det är precis så här jag menar att HV INTE ska göra. Att värva ett utfyllnadsspelare som Bogg gör varken till eller från. Bättre då att som du säger ta in Ullström. Borde väl vara självklart egentligen.



Sen irriterar jag mig på att Expressen bl a återigen skriver att det är kris i HV. Ordet kris går inte att använda 7 omgångar in i serien enligt mig. Såvida man inte har 8-10 man på skadelistan, men så är det ju lyckligtvis inte.

Hade detta varit i omgång 40-45, då kunde man ha snackat om kris och allvarligt läge.



Nä, ska det värvas så ska det vara spelare som kan tillföra nåt mer än bara en extra spelare på banan.

2008-10-02 @ 14:55:32
Postat av: Therese Gustafsson

Jag håller med dig till 100%. Kris kan det inte vara efter sju omgångar där det fortfarande bara skiljer tio poäng mellan ettan och tolvan i tabellen. Serien har inte satt sig ännu.



Och angående Bogg så anser jag också att han enbart är en utfyllnadsspelare. Och det är HV som sagt inte i behov av.

2008-10-02 @ 15:47:34
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0