I väntan på förändring

HV71 ligger just nu åtta i tabellen, med endast två vinster på sju spelade matcher. Vinst i morgon för Rögle och Södertälje innebär att HV halkar ner på en tiondeplats eftersom de redan har spelat torsdagens omgång. Inledningen av den här säsongen kan väl ingen HV-supporter påstå att man är nöjd med.

I måndags förlorade HV mot Linköping. En förlust mot ett så bra lag som dem, som startat säsongen mycket bra, är inget man vanligtvis skulle älta speciellt mycket. Särskilt inte eftersom HV ställde upp med ett långt ifrån ordinarie lag. Men nu går det inte att skylla på att Linköping är formstarka och att HV drabbats av skador på nyckelspelare - HV:s problem började långt innan den matchen.

Jag har inte svaret på vad som inte står rätt till i HV. Kanske har de svårt att hitta motivationen, kanske har de en för svag centeruppsättning, kanske saknar de Ledin och Jämtin, eller så är det helt enkelt skadorna som är orsaken. Jag hoppas att folket som kan påverka situationen har svaret och att de rättar till detta innan det är för sent.

Jag tycker dock att det är för tidigt för att kalla detta "kris". Tisdagens match mot Linköping var trots allt ett, om än ett mikroskopiskt sådant, steg i rätt riktning. HV gjorde en godkänd match sett till förutsättningarna, vilket jag inte kan säga om de tidigare matcherna de spelat.

Men om HV ska gå sådana myrsteg framåt så kommer det att bli en lång och kall vinter. Därför måste detta fixas till nu och inte när det har spelats 25 omgångar.


Kommentarer
Postat av: Lasse

Rögle och Södertälje möts imorrn och kryssar dom är du säker... Det är bara Luleå som går förbi iom storsegern mot Brynäs...

2008-10-01 @ 21:29:47
URL: http://battrehockey.wordpress.com
Postat av: Therese Gustafsson

Jaha, möts de? Vilken koll jag har. På ett sätt är det bra, men samtidigt inte. Jag vill ju att båda ska få 0 poäng.



Jag tycker inte om att se Brynäs etta så jag kan bjuda Luleå på en seger.

2008-10-02 @ 09:15:55
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Lasse

Den bjudningen tackar vi för...

2008-10-02 @ 09:27:56
URL: http://battrehockey.wordpress.com
Postat av: Therese Gustafsson

Fast i så fall får det bli en uddamålsseger. :)

2008-10-02 @ 10:02:28
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: syrran

Så snäll du är mot din syster då!!Trodde du var glad för min skull...hm

2008-10-03 @ 08:50:55
Postat av: Therese Gustafsson

Hehe, förlåt syster. Men jag gillar faktiskt inte att se något lag förutom HV först i tabellen.

2008-10-03 @ 16:52:13
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: syrran

ja oki,förlåter dig för den här gången då!

Men försök att vara lite glad för din systers skull

hm...

Vi hörs KRAM...

2008-10-03 @ 20:13:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0