Nu tar vi över Europa!

I kväll spelas det Champions League-hockey i Kinnarps Arena. HV71 möter SC Bern. Jag ser verkligen fram emot det här. Omväxling förnöjer, även om en CHL-match inte känns i närheten av så viktig som en elitseriematch gör.

HV sa redan innan säsongen började att de skulle satsa på CHL. Nu i efterhand så funderar jag över om de verkligen menade det. Truppen HV har just nu är sämre än den de spelade med förra säsongen. Det tycker i alla fall inte jag är ett tecken på satsning. Men jag hoppas att HV har rätt inställning och går in i detta för att vinna varje match, oavsett vilka motståndarna är.

***

Enligt bloggen på HV:s hemsida kommer kvällen att bjuda på en del saker som vi inte är vana vid: Arenan har ersatts av snygg Champions Hockey Leauge-reklam i stället för den vanliga, tråkiga, det kommer vara full belysning i arenan när lagen gör entré och spelarpresentationerna ser lite annorlunda ut. Och så är det förstås två huvuddomare som dömer matchen.

***

Jag har hört att över 300 supportrar till Bern kommer att vara på plats. SC Bern har tydligen bjudit alla supportrar på resan. Jag funderar lite över var de kommer stå någonstans. På bortastå (även kallat "grishålet" av vissa andra supportar) får de ju knappast plats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0