Mora, FM Mattsson Arena och Finland

Jag har verkligen ingen koll på allsvenskan och jag insåg först nu att Mora ligger sexa (!) i den allsvenska tabellen. Gud vad roligt! Mora är egentligen inget lag jag känner något speciellt för, varken hat eller kärlek, men med tanke på alla bittra förluster HV har åkt på mot dem så kan jag inte annat än känna en enorm skadeglädje när det går dåligt för dem.

Jag har heller inte några bra minnen från FM Mattsson Arena. I och för sig är personalen alltid väldigt trevliga och ödmjuka där uppe, men det är kallt och högljutt, samt så har HV endast vunnit där en gång (i en kvartsfinal 2006) av alla gånger jag har varit där.

***

På tal om inget så har vi nu bokat en resa till Finland där vi ska se HV möta Espoo Blues i Champions League. Som väntat blev det ingen resa arrangerad av NBS så vi är ett tiotal personer som åker privat. Först var det tal om att åka båt, vilket hade varit det absolut roligaste, men på grund av att vissa inte kunde vara borta så länge så blir det i stället flyg.

Två veckor senare flyger vi till Schweiz för ännu mer CHL-hockey. Underbart!

Kommentarer
Postat av: Daniel

är du miljonär?

2008-10-18 @ 00:02:07
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Det vet du att jag inte är. Men jag kan trolla!

2008-10-18 @ 11:17:51
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: HVMange

Utvisningarna fäller oss idag mot Frölunda! 4 mål insläppta p.g.a det!! Va håller vi på med??

2008-10-18 @ 18:14:36
Postat av: Therese Gustafsson

Utvisningarna var en del i det hela men största anledningen till att HV förlorar är att de inte är vakna i början av matcherna, samt att de går för lite på mål. HV prioriterar tydligen att göra snygga mål i stället för att bara trycka in pucken. För mycket pass och för lite skott gör att de går miste om många bra lägen.

2008-10-18 @ 23:17:04
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Daniel

Å fan kan du komma hit å trolla? Skulle verkligen behöva trolla fram pengar nu, bilen har pajat!

2008-10-19 @ 02:31:31
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Visst, jag och mina trollerikunskaper tar en tur till Halmstad inom kort. Allvarligt talat så är jag ganska usel på att trolla, däremot prioriterar jag.



Har din fina bil pajat? Men ni tog er hem från Götet i går va? Kul att se dig igen förresten!

2008-10-19 @ 18:14:58
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0