Om världen vore rättvis...

Om världen hade varit rättvis hade HV fått tre poäng mot Timrå i går. HV sköt 46 skott och i sista perioden dominerade de fullständigt. Men de gjorde bara två mål, varav ett i förlängningen, och fick därmed endast två poäng. Timrås målvakt, den förra HV-spelaren Magnus Åkerlund, är nog väldigt nöjd med sin insats. Jag gillar Åkerlund och han får gärna dominera i alla matcher han spelar - förutom de mot HV.

Nick Angell och Kris Beech gjorde HV:s båda mål i sina hemmadebuter, vilket var väldigt roligt. Jag tycker att Angell var en av matchens bästa spelare. Han erkände efter matchen att han alltid hatat att komma in i Kinnarps Arena och ha publiken emot sig. Jag hoppas att fler känner likadant. Det är exakt så motståndarlagen ska känna när de kommer hit.

En annan som var riktigt bra var Jonas Johansson. Han gjorde förmodligen sin bästa match i HV-tröjan. Synd att vi inte får se honom så där bra oftare.

Mycket mer finns inte att tillägga om matchen, som trots en viss HV-dominans var en ganska tråkig tillställning. I stället ser jag fram emot morgondagen då vi ska åka till Göteborg.

Kommentarer
Postat av: Lasse

Frisk nu...?

2008-10-17 @ 14:47:53
URL: http://battrehockey.wordpress.com/
Postat av: sandra.

du glömde TUPPWN!! han va kalasbra igår, precis som hans övriga kedjkompisar.. underbar kedja med Johansson - Falk - Fredriksson!!

2008-10-17 @ 15:35:54
URL: http://saxell.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Lasse: Nu är jag så frisk som man kan bli och ser fram emot helgen.



Sandra: Sant, Tuppen gjorde också en riktigt bra match i går. Kul att se.

2008-10-17 @ 17:00:30
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0