Dagen efter

I dag är det roligt att gå in och läsa tidningar, bloggar och forum. Folk som efter premiären förra veckan var helt lyriska och skrev saker som "ingen kommer kunna stoppa HV från ett nytt guld" och "HV har minst ett lika bra lag som Frölunda och Linköping", skriver nu att HV:s trupp är alldeles för dålig och att Stillman har tagit sig vatten över huvudet.

Det har gått fem omgångar! Om folk redan drabbats av panik så är frågan hur de ska överleva säsongen ut. Det är trots allt 50 omgångar kvar innan slutspelet börjar. Och i slutspel kan jag för övrigt garantera att HV kommer vara.

***

Expressen skriver att publiken i Kinnarps Arena "lämnade arenan i missnöje" innan tredje perioden var slut i går. Här kommer den odramatiska versionen: Vissa delar ur publiken lämnade arenan när Skellefteå gjorde 3-0, det vill säga när det var mindre än två minuter kvar av matchen. Och det finns det alltid folk som gör, oavsett om HV vinner eller förlorar.

Tyvärr finns det människor som prioriterar att komma hem två minuter tidigare och slippa köa på parkeringen, i stället för att stanna och se klart matchen.

Kommentarer
Postat av: Mattias

Tråkigt med ännu en förlust. Men det har som sagt bara gått fem omgångar och det är inte nu man ska vara som bäst.



Man får trösta sig med att Dreamteam öppnade idag.

2008-09-26 @ 10:34:43
Postat av: Therese Gustafsson

Sant, vem bryr sig om vem som ligger etta efter fem omgångar. Fast å andra sidan kan en dålig start ställa till mycket.



Har tyvärr inte brytt mig om DreamTeam i år. Har för dålig koll på de andra lagen.

2008-09-26 @ 12:36:06
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: fiddelino

Visst finns det inget mer irriterande än när folk reser sig upp och går med tre minuter kvar! Som i premiären! HV spelade riktigt bra faktiskt och förtjänade att folk stannade kvar och applåderade! Men ICKE dom sprang mot parkeringen så fort dom kunde, jag säger SKANDAL.

2008-09-26 @ 14:53:11
URL: http://fiddelino.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Jag håller med. Framför allt när HV vinner. Då är det inte så mycket begärt att alla i arenan ska stanna kvar och åtminstone ge dem en applåd.

2008-09-26 @ 15:16:04
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Jonas

Visst, det har inte börjat så bra.

Men det känns som om många supportrar är uppfostrade med kvällsblaskor och skriver på forum mm som om allt var förlorat. "Skandal, kicka, skitlag etc. etc."

Det är faktiskt en lagsport det handlar om och den som har spelat i ett lag vet att ibland så är det som om inget går ens väg. Håller med Kenta om att det är nu man får se hur pass "bra" laget är. Och karaktären i laget visar sig.

2008-09-26 @ 16:13:31
Postat av: Therese Gustafsson

Du kunde inte ha mer rätt. Man vinner som ett lag och man förlorar som ett lag.



Jag tror på seger i morgon. HV brukar spela som bäst efter en motgång.

2008-09-26 @ 16:26:32
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Daniel

Jag har oxå drabbats av en viss panik. Det handlar inte om att jag INTE tror att HV kan vända det här, för det vet jag att de kan. Men det som sätter käppar i hjulet är två saker som jag ser det.



För det första så löser inte skadorna någonting. En Hrdina på skadebänken får iaf mig att skrika av FRUSTRATION. Jag hävdar fortfarande att han är en av HVs absolut viktigaste spelare och detta ännu mer tydligt sen firma Jämtin/Ledin lämnat skeppet. Att dessutom "Staalmannen" tvingas bort från spel i fyra jävla månader gör min än mer frustrerad.



Det andra är att spelare som nu måste knyta näven i fickan och vända detta viker sig och bara vill spela i "bakgrunden". Alla måste höja sig flera snäpp och Petrasek är rent pinsam att se just nu. Vart är smartnessen från slutspelet? Att drälla med pucken som värsta junioren löser deffinitivt inget. Men han är knappast ensam, men han är den som märks mest! Spelare som Falk och Hagos är något av ett fenomen i tredje/fjärde formationerna, men vill de komma längre i sin karriärer är det dags att flytta fram positionerna och släppa loss lite. Visa att ni kan lira som andra center oxå för det är nu ni behövs som allra mest!

2008-09-27 @ 11:24:21
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Jag håller med i allt du säger. Kul att du insett det jag sa hela förra säsongen - Falk håller inte i en andrakedja. Han har i alla fall inte visat det hittills.



Skadan på Hrdina oroar mig också, men annars tycker jag att vi ska vara lugna. Det har endast gått sex omgångar och tabellen är tokjämn. En seger och sen kan man plötsligt ligga etta.

2008-09-28 @ 15:23:22
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0