Var är ni, HV?

Nu är jag hemkommen från Kinnarps Arena där jag sett HV förlora ännu en match. Den här gången svider det extra mycket eftersom motståndarna var Linköping.

Åter igen startade HV matchen katastrofalt. Linköping gjorde 1-0 redan efter 2 minuter, vilket betyder att HV hamnat i underläge i alla sju matcher de hittills spelat av den här säsongen. Oerhört frustrerande. Inte nog med det så gjorde de 2-0 innan perioden var slut, och ökade på till 3-0 i den andra perioden.

Sen, när det redan var för sent, vaknade HV. Då hade Yared Hagos hunnit bli skadad och HV hade därmed endast två riktiga centrar kvar. Daniel Grillfors, vanligtvis back, fick agera tredjecenter. I det läget är det näst intill omöjligt att hämta upp ett 3-målsunderläge mot ett Linköping med självförtroende som räcker och blir över.

Matchen slutade till slut 3-1, efter att Johan Davidsson gjort sitt första mål för säsongen. Det kändes som att han var på isen ungefär halva matchen.

Allt känns jävligt bittert just nu. Jag känner inte igen mitt HV71.

Kommentarer
Postat av: Carro

tråkigt!

2008-09-29 @ 23:48:45
URL: http://carroheterjag.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Minst sagt.

2008-09-29 @ 23:59:00
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Mackan

Ja läget är helt klart bekymmersamt just nu det ser vem som helst.

Men jag, som normalt sett målar fan o hans moster på väggen efter varje förlust, känner ändå mig lugn. Det har bara spelats 7 omgångar och de skadade spelarna, med undantag för Staal, kommer tillbaka snart.

Det talas om kris och panik i massmedia och olika bloggar och forum. Dumheter. Jag tycker inte heller att Stillman ska värva nån ny spelare om det inte är en riktigt bra lirare då. HV vänder den negativa trenden ganska snart ändå, det är jag tämligen säker på! Ta det lugnt, vänta och se.



Fast det är klart, den som förväntade sig att HV skulle gå lika bra som förra säsongen får nog tyvärr förbli besviken. Man ska vara försiktig med höga förväntningar.

Men jag vill ändå påstå att HV har ett lag som även denna säsongen har god chans att gå hela vägen!

2008-09-30 @ 12:02:07
Postat av: Tina

Snott rubriken efter mitt mess eller? ;o)



Det kommer segrar snart!

2008-09-30 @ 12:18:59
Postat av: Therese Gustafsson

Mackan: Bra resonemang. Jag tycker inte heller att HV ska värva spelare om det inte är en spelare som kan tillföra spets till laget. Bredd har de redan tillräckligt.



Tina: Självklart! Tack för inspirationen. :)

2008-09-30 @ 12:46:57
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: fiddelino

Såg att frölunda Sparkade Andreas Holmqvist idag, Kan ju vara ngt för HV. Dom behöver all hjälp dom kan få nu! Och en Back hade inte varit fel. För både Petrasek och den nya finnen med dubbelnamn spelar som om dom va fulla.

2008-09-30 @ 14:34:35
URL: http://fiddelino.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Håll tummarna för oss iaf, möter DIF borta ikväll.. Pöss!

2008-09-30 @ 17:51:46
URL: http://utanintresse.blogspot.com
Postat av: Daniel

fiddelino: det där läste inte ens jag... Holmqvist? Han var fan inte ens bra i LHC så hur VF kunde slanta upp för den fan förstår inte jag! Vi ovan skrev det om kvalitet och spets och det tillför knappast han. Nä hem med Lasse Wardsson istälet!!!

2008-09-30 @ 18:28:31
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: syrran

Hv kommer igång på allvar snart ska du se..

Lycka till på lördag systeryster..

Kramar

2008-09-30 @ 18:32:13
Postat av: Therese Gustafsson

Fiddelino: Jag tror inte att Holmqvist är den typ av back som HV behöver.



Viktoria: I did! Det gick väl hyfsat i alla fall?



Daniel: Håller med, hem med Lance! Tror att en back som honom behövs mer än Holmqvist.



Syrran: Jag hoppas det. Tack! Kram kram

2008-09-30 @ 22:32:43
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0