"Krisen" på backsidan

Det är "backkris" i HV71. Halvardsson, Torp och Puistola är skadade, och Angell anländer inte förrän i oktober. I matchen mot Brynäs i går hade HV fyra ordinarie backar.

Jag tycker att HV redan från början gjorde en chansning när de gick in i den här säsongen med åtta backar, varav en som sagt anländer i oktober, och två av dem (Halvardsson och Torp) var skadade hela förra säsongen. Nu är hälften av backarna borta och HV måste lösa detta fort.

Å andra sidan tycker jag inte att det ska göras några panikvärvningar. Jag vill inte att HV ska plocka in vem som helst i laget. Aftonbladet meddelar att de är ute efter en 39-åring vid namn Petri Liimatainen, som tydligen spelat i både AIK, Södertälje och Malmö tidigare. Det verkar vara ett korttidskontrakt på en månad som är aktuellt.

Jag är tveksam till detta. Den här Liimatainen är som sagt 39 år. Ska man värva en 39-åring ska det vara någon utöver det vanliga. Den uppfattningen får inte jag av Liimatainen. Det handlar visserligen om ett korttidskontrakt, men tillfälliga lösningar blir ofta fel.

HV borde, i stället för att värva första bästa back som är ledig, vara iskalla och vänta tills det dyker upp en back som de kan tänka sig behålla för resten av säsongen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0