Nere på jorden

Nu är jag nere på jorden igen. HV förlorade mot Timrå med 6-5. HV var urusla i den första perioden och det stod 2-0 efter tre minuter. Efter tio minuter stod det 4-1. Tyvärr blev jag inte allt för förvånad. Det är så typiskt att inte vara redo från start när man vunnit med stora siffror matchen innan. HV gjorde visserligen bättre ifrån sig i andra och tredje perioden och var väldigt nära en kvittering, men det kändes som att Timrå var ett steg före hela matchen.

***

Stefan Liv hade ingen rolig start på matchen, även om jag inte tycker att han kunde göra så mycket åt målen. Men Stefan stod kvar matchen igenom. Helt rätt, tycker jag. Det hjälper sällan att byta ut målvakten. Jag har aldrig trott på den lösningen. Den som startar i mål ska fullfölja matchen om inget oförutsett händer.

***

Jag mår bra när jag tänker på Pelle Gustafsson. Fem mål och en assist på två matcher! Hade det varit Johan Åkerman så hade jag kanske inte höjt på ögonbrynen, men Pelle, som i slutspelet stundtals var bänkad i HV och som gjorde tre mål på 38 matcher förra säsongen - vilken förvandling! Jag hoppas att hans flyt fortsätter.

Måste också nämna Johan Davidsson, sex assist, och David Petrasek, fem assist. De gamla gubbarna har börjat säsongen strålande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0