Som sagt, vi ger aldrig upp!

Två matcher har hunnit spelas sedan jag skrev senast. Man kan ju tycka att i slutspelstider så bör man ha hur mycket som helst att skriva om, och det är i och för sig sant, men man har näst intill aldrig tid - och när man väl har tid, då passar man på att vila och orkar inte älta alla dessa matcher. Därav sporadiskt bloggande från min sida.
 
I fredags åkte jag som sagt till Karlstad och såg HV förlora med 4-1 efter två mål i öppen kasse. HV var så nära men ändå inte. Lördagen spenderade jag i Kinnarps Arena för att hjälpa den fantastiska tifogruppen att tillverka söndagens tifo. Det var det snyggaste tifot hittills, grymt lyckat.

I går var det match i Kinnarps Arena och Färjestad vann med 3-1. Också där gjordes ett mål i öppen kasse. Den här helgen har det alltså spelats två målmässigt jämna finaler, men Färjestad har gått segrande ur båda. Nu leder de med 2-1 i matcher och två dagar i Karlstad väntar.

Det känns extremt tungt just nu och livet kommer gå under om HV förlorar den här SM-finalen. Calle Johansson verkar dock tro på HV. I går när jag, hyfsat nedstämd, stod och plockade bort alla flaggor från sittplats efter matchen, försökte han muntra upp mig genom att skrika "vi ses på fredag!". Det gjorde mig faktiskt en aning mer hoppfull.


Som så många gånger tidigare detta slutspel får jag väl åter igen skriva vi ger aldrig upp.


Kommentarer
Postat av: kristoffer

Skrek Calle Johansson det till just DIG :D?

2009-04-07 @ 00:18:22
Postat av: Anonym

Först till 4:a!

Inte 2, eller 3 utan 4:a!



Vi ger aldrig upp!!!

2009-04-07 @ 10:18:05
Postat av: Therese Gustafsson

Kristoffer: Det var bara jag som befann mig just där så ja.



Anonym: Helt rätt. Först till fyra, vi ger aldrig upp!

2009-04-07 @ 12:08:47
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: kristoffer

Fan vilken tur du har! Calle är den lätt bästa experten i hockey, utan tvekan! skulle fan göra vad som helst för å få heja på han :P

2009-04-07 @ 18:13:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0