VÄLKOMMEN HEM!

Jag har de senaste två veckorna väntat spänt och otåligt på ett besked av Per Ledin. Hans val av klubb nästa säsong stod mellan HV och Luleå. Pessimistisk som jag är trodde jag att han skulle välja Luleå, eftersom de verkade så jävla desperata över att få tillbaka honom att de förmodligen skulle kunnat sälja alla andra spelare bara de fick honom. Men jag hade tack och lov fel. Denna vackra vårdag är det nämligen officiellt att Ledin ska spela i HV de kommande sex säsongerna och att han därmed förmodligen avslutar sin karriär här i Jönköping.



Vilken hjälte! VÄLKOMMEN HEM, PER LEDIN!


Kommentarer
Postat av: viktoria i norr

Sex år, det är ju helt galet.

2009-04-29 @ 15:16:37
URL: http://utanintresse.blogspot.com
Postat av: viktoria i norr

Skänk en tanke, Georg får nästa säsong vara själv på hockeyn, utan sin älskade bror.



http://utanintresse.blogspot.com/2009/04/sov-gott.html

2009-04-29 @ 15:26:23
URL: http://utanintresse.blogspot.com
Postat av: Therese Gustafsson

Vad sorgligt att han somnat in. De där underbara bröderna har gett mig många skratt här hemma, det kan jag lova.

2009-04-29 @ 16:57:45
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: kristoffer

Hur fan kan du skriva hem :S? "hem" är de väl bara för såna ..... som Thörnberg, Davidsson, Liv m.m. skönt att ni tog den där jävla kärrringen iaf, herregud.

2009-04-30 @ 00:57:35
Postat av: Therese Gustafsson

Ledin ska spela här de sex kommande åren. Är inte Jönköping hans hem då?



Hem måste inte vara där man är född och uppvuxen. Jag kommer från Söderhamn men mitt hem är Jönköping.

2009-04-30 @ 10:49:15
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: kristoffer

Jo, han är på tillfälligt besök ser jag det. Hans hem är Luleå, mitt är falun, å ditt är söderhamn. Sen att du tyvärr har hamnat där ser jag som ett tillfälligt besök.

2009-05-01 @ 18:31:19
Postat av: Adam K

Då menar du kristoffer att tex Janne karlsson vart på tillfälligt besök hos Göteborg då han kommer från ÅSEDA!

2009-05-02 @ 13:27:13
Postat av: Adam K

Grejen är att han inte bott i ÅSeda på 30 år=)

2009-05-02 @ 13:30:51
Postat av: kristoffer

Ja det menar jag, iofs vart ligger åseda? itne en aning.

2009-05-02 @ 23:53:18
Postat av: Mackan

Det är så jäkla bra att han skrev på för 6 år. En kämpe och pådrivare som Ledin är nästan ovärderlig för ett lag.

Till nästa säsong har jag egentligen bara en önskan vad det gäller fler nyförvärv, en riktigt bra back som har lite fart under rören!

2009-05-04 @ 09:48:18
Postat av: Adam K

Kristoffer: ÄR ju bara det att FBk har lite försprång från HV. Mer bestämt 39 år=).

LHC har vart i tre finaler på under 10 år i serien.



Var det inte 1993/1994 som ni fick kavla eller ens med i fortsättningsserien? Så lågt har Hv inet kommit ännu=) men var nära.

Ha en bra dag

2009-05-06 @ 14:48:44
Postat av: kristoffer

men ni var för för dåliga för att starta hockeyn tidigare eller hur? haha din pajas, du borde veta att de hade HV också fått gjort om serien varit gamaldags som den var den säsongen.. menar HV:s lockoutsäsong!

2009-05-06 @ 22:51:56
Postat av: kristoffer

vafan kom det inte in :S?

2009-05-06 @ 22:54:26
Postat av: Adam K

Dåliga?

Stämmer bra men nu är det ju inte så? FBK tog väl chansen att känna på hetluften=)



Håller med Hv hade en skitsäsong det året, men det var ju Hvs egna dumbeslut av snålhet att hålla pengar iställetför att stsa lite under lockouten, dock skedde det men för sent.



Men under dne tiden den gammeldagsa systemet var så vann ju HV 1 guld eller hur?

2009-05-07 @ 08:45:32
Postat av: kristoffer

ja, dåliga. ja och vad beror de på? inkompetent ledning också. Nu snackade vi inte om guld, vi har överlägset fler guld än vad ni har. Vi snackade om botten situationen.

2009-05-08 @ 04:03:48
Postat av: Adam K

Kristoffer:

Vit flagg=)

2009-05-08 @ 12:02:03
Postat av: kristoffer

Härligt att du känner dig besegrad :)

2009-05-09 @ 00:49:42
Postat av: Adam K

Kristoffer:

Jag känner mig inte besegrad, tycker dte är synd att hålla på tjaffsa i hennes blogg, vi kan fortsätta i min blogg om du vill=) dne kan vi skita ner hur mycket som helst, den är rak på sak=) Sists skrev jag om svensk feghet i vm=)

2009-05-10 @ 15:48:24
Postat av: kristoffer

då måste du vara riktigt konstig.. båda vet att jag har rätt :) för övrigt har vi fått sett vem som är bäst av pajas liv å MONSTRET! så nu ä den diskutionen klar också :)

2009-05-10 @ 23:44:25
Postat av: Adam K

Ja monstret var ju sååå duktig mot Kanada gick ju på de två första målen som Kanada gjort i 30 år??

Vilket jag tror att Liv också skulle gjort.

Det som är så kul är att fortfarande är Liv inte erkänd som duktig målvakt trots sina meriter eller vunnit ytterligare ett brons åt sverige medans Jonas Gustavsson redan eerkänt av svenska folket som en duktig målvakt. Men det triggar ju bara liv ännu mer att visa emot svenska folket=) Han kommer adlrig bli erkänd duktig av svenska folket. Men vissa har ju sina genvägar?

2009-05-11 @ 00:00:08
Postat av: Adam K

Sen är det väl så att det är nog roligare för Jonas att stå bortamatcher i sverige än för Liv med tanke på alla glåpord vissa lag har mot honom.

2009-05-11 @ 00:02:13
Postat av: kristoffer

Men herregud, dom 2 första målen får backarna ta på sig. Monstret är mycket bättre än Liv. handlar inte om att bli erkänd av svenska folket. som tur är så hatar dom flesta HV runt om i lander, jag sjunger själv med i sångerna om Liv. de är underbart att han stannar i HV när han är så jävla dålig :)

2009-05-12 @ 01:20:36
Postat av: Adam K

Kristoffer:

1. De målen Kanada gjorde är inget att ursäkta sig för de är ofrösvarsbara, finns INGEN som kan förvars ig mot de 2 målen, så det var inte konstigt han gick på det=) Även monstret besegrades av Kanada.



2. Hur lågt kan du komma? Jo, det är lite dumt att Liv inte är erkännande duktig målvakt, han vann ju brons åt Sverige, medans den andre slapp konkurrensen i spelen i tjeckien tex och slipper bronsmatchen. frågan är igen. Skulle han spelat om sverige kom till final? Sen verkar ju Liv lojal och spelade FÖR Gustafsson, så så dålig är han nog inte=) Att sen era fans och du kan sänka er så lågt är erat problem=) Hur vorde dte om Hv fansen vilket dte inet gör sjunger ( Gustafsson har snart ingen mor? Men men. Sverige sverige fosterlan är det va?

2009-05-12 @ 10:58:39
Postat av: Adam K

Ångrar det sista

2009-05-12 @ 11:05:47
Postat av: Adam K

Detta var sista inlägget på denna artikel, innan den spårar ur likt Leksands Återtåg=)

2009-05-12 @ 13:16:44
Postat av: kristoffer

Jo, han hade kunnat tagit dom om backarna gjort vad dom skulle. jag är inte låg, HAHA LIV VANN INTE BRONS ÅT OSS, vi vann trots att han stod i mål då han är sämst av alla 3 målvakterna. vi sjunger de som han förtjänar=) ni sjunger väl massa skit redan, lågt om ni sjunger de iofs..

2009-05-12 @ 22:40:23
Postat av: Therese Gustafsson

Måste bara lägga mig i.



Jag tycker att det är löjligt av er båda att ens diskutera detta. Det är jättetråkigt för mig då det inte har något med min blogg/mina inlägg att göra över huvud taget. Det har varit samma sak i varenda inlägg under en lång tid nu. Det medför tyvärr låg nivå på hela bloggen.



Ni får gärna komma med åsikter om det jag skriver eller diskutera saker som är relvanta. Annars kan ni fortsätta diskutera i era egna bloggar eller någon annanstans. Från och med nu tar jag bort dessa kommentarer.

2009-05-13 @ 13:29:35
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Adam K

Therese:

JAg tycket också det blev lite långrandigt och därför bjöd jag in honom till min egna blogg

2009-05-13 @ 13:33:01
Postat av: kristoffer

alltid kul att diskutera nått som andra partern inte fattar.. Älskar din blogg! men uppdatera mer fan (A)

2009-05-14 @ 03:28:15
Postat av: Therese Gustafsson

Tack! Jag ska försöka uppdatera mer framöver. Man tappar lite motivation under sommaren.

2009-05-15 @ 22:21:15
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: kristoffer

De är ju under sommaren motivationen är sjukt stark ;P

2009-05-17 @ 02:51:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0