Vi vann ett silver

För tillfället orkar jag inte skriva något vettigt om varken gårdagen, slutspelet eller säsongen i sin helhet, men det kommer. Jag vill i alla fall passa på att gratulera Färjestad till SM-guldet. De var tyvärr bättre än HV i finalen och är värdiga vinnare. De vann grundserien vilket tyder på att sett till hela säsongen har de varit det bästa laget. Jag tycker dock att 4-1 i finalserien är en aning missvisande. HV var värda åtminstone en till seger.

Jag är som jag skrev i natt otroligt stolt över HV. De krigade ända fram till slutsignalen och har så gjort hela slutspelet. Det här laget kommer alltid att bli ihågkommet med ett ord - hjärta. Det kan ingen ta ifrån dem. Det var inte många som trodde att HV skulle stå i final i höstas när de var nere och vände på kvalplatsen. Inte heller när de låg under i både kvarts- och semifinalen. De klarade inte av att vända en tredje gång, men de gjorde sitt bästa och det ska de ha all heder för.

HV föll med flaggan i topp. Vi är inga förlorare - vi vann ett silver!


Kommentarer
Postat av: Adam K

Therese:Det är en bra attityd och ser det så.

Det stämmer också. Vi vann ett silver och förlorade mot mästarlaget. Värre att förlora i semi och det lag som slår ut Hv förlorar finalen.



En fråga bara. Hur blir rankeingen efter 1:an och 2.an? Vem blir trea osv? Går de efter grundserietabellen eller Det lag som slogs senast ut?

2009-04-12 @ 16:10:14
URL: http://www.offensivhockey.blogspot.com
Postat av: kristoffer

Skellefteå blir 3:a.

2009-04-13 @ 02:43:33
Postat av: Therese Gustafsson

Adam: Jag vet faktiskt inte hur de gör. Men kan mycket möjligt vara att trea blir det laget som mästarna slog ut i semin, som Kristoffer skriver nedan.



Men i så fall är det ju mycket märkligt att det är tvåan i tabellen som får kvala till Champions League och inte silvermedaljörerna.

2009-04-13 @ 14:42:44
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: kristoffer

Det är Skellefteå som blir blir 3:a, det är jag 1000 % säker på. Dom tycker väl att dom 2 bästa lagen över en serie är dom 2 bästa lagen..

2009-04-13 @ 17:01:25
Postat av: Therese Gustafsson

Men om de anser att de två bästa lagen i serien är de två bästa lagen, så borde ju också Linköping automatiskt bli trea?



Det är ju konstigt att de värderar serien högre när det gäller CHL, men inte när det gäller totala placeringar.

2009-04-14 @ 13:18:07
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Anonym

jo haha, de är nog lite luddigt det där.

2009-04-14 @ 19:03:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0