Seger mot Rögle

Det blev vinst med 4-2 nere i Ängelholm. HV gjorde en bra match och jag är stolt över sättet de vann på. Stefan Liv var säker i målet, boxplay var bra och de satte chanserna de fick. Sista minuterna blev jobbiga då det stod 3-2 till HV och Rögle jagade kvittering, men Lindström gjorde sitt tredje mål för kvällen i öppen kasse.

HV har vunnit sju av åtta möten mot Rögle på de två senaste säsongerna. Den enda förlusten var den omtalade matchen förra året då Rögle sparkade in kvitteringen med en minut kvar. Det är en väldigt fin statistik.

Kommentarer
Postat av: pastor magus

Tur att era fans kan hålla käften under nationalsången.. fy fan vad illa----

2009-12-05 @ 18:51:56
Postat av: Therese Gustafsson

En vän till mig ringde och berättade. Så farligt var det knappast.

2009-12-05 @ 19:46:10
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Pastor magus

Illa, det var mer än illa!! Riktigt dåligt, tom Linköpings White Trash har respekt för nationalsången Hade du vatt på plats så hade du också reagerat....

2009-12-05 @ 20:48:29
Postat av: Adam K

Det med at tvara tyst under natinalsång är nog en generationsfråga. Jag förstår helt den äldres generations tanka att vara tyst och respektera nationalsången. Men sen finns det rötägg i alla 12 elitlagens klackar. En del är uppfostrade andra inte att vara tyst under natinalsång. Själv tycker jag att om någon person gör en prestation tex spelar på intrument i mittcirkeln eller sjunger så ska det vara tyst. Men att reta sig på detta? Detta är ju endast en "oskriven" lag och låt de bara vara som låter under nationalsången. Finns andra aspekter som är viktigare att reta sig på än ungdomar som skrålar undre nationalsång.

2009-12-05 @ 22:01:33
Postat av: Therese Gustafsson

Jag är lite inne på Adams spår. Det finns viktigare saker att hetsa upp sig över än att någon inte kan hålla tyst under nationalsången. Förstår inte hur man ens orkar bry sig om en sådan sak.

2009-12-05 @ 22:25:03
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Pastor magus

Jag kan säga att jag inte tillhör den äldre generationen, är inte uppfostrad mer än alla andra i detta landet. Det handlar bara om respekt. Självklart finns det rötägg i alla klackar, MEN, man håller tyst under nationalsången, så är det bara.. Det visar på respekt inför alla som samlats i arenorna runt om i landet.. Att det var AIA som sjöng spelar ingen roll.. Om era fans hade fått äran att sjunga nationalsången kan jag lova att jag hade sjungit tillsammans med er och inte skrikit slagord.. som sagt, det handlar om respekt.... Tack för mig och tack för en bra insats av HV, ni har ett bra lag som säkert kommer hålla i långt in i serien

2009-12-05 @ 23:24:16
Postat av: Adam K

Pastor Magnus: Jag håller med dig till 100%, men du ensam kan inte få en folsamling att vara tyst med det inlägg du skrev. Men jag förtsår din tanke. Respektera landets Nationalsång. Men om mna ska gå längre då, i Fotboll pratar spelarna med varandra undre natinalsång, Zlatan tuggar tuggummi, Tror du spelarna på hockeybanan är helt tysta undre natinalsång? Har du sett dom som inte kommer från sverige vara tysta under natinalsång? I Speedway är det sällan nån osm är tyst undre natinalsång. Fansen är taggade menar du måste ändå ha insikt om i hockey är dte fel ordning, först kommer spelarna ut, sen ska alla vara tysta? Hur många kan hantera detta? Hur många kan hantera tystnad? Du måste acceptera att vi är olika, lika mycket som du vill respektra landets sång så finns det dom inet tycker det. Att sen ha natinal sång dirket efter att klackne satt igång är ett felsteg då denna kunna tagist före spelarna kommer in, Sen kommer laget ut och spelar DIREKT. Att lugna sig så snabbt är omöjligt, de som klarar det är väl dom som kan hnatera sina känslor , alla kan inte det. Finns vuxna som inet kan hålla tillbaka heller eller inte gillar tystnaden, finns de med överskottsenergi osm hatar tysnaden. Alla gillar inet tystnaden. Men som jag sagt, man ska vara tyst, men jag kräver inte alla ska det utan de som kan hantera situationen. I USA är de inet tysta varför ska sverige vara det?

2009-12-06 @ 16:27:31
Postat av: Daniel

Kan tycka att det är löjligt att skrika å ha sig under nationalsången, men inte mer än så. Men varför ska den spelas överhuvudtaget? Hallå det är 2000-talet. Skrota skiten och låt varje arena gör vad de vill med dessa minuter. Kunde HockeyAllsvenskan slopa den så kan elitserien.



Den skall spela under högtidliga förhållanden och när det nationer möter med landslaget. Så väck med nationalsången till nästa säsong!

2009-12-08 @ 19:03:33
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Christer Ohlsson

Snyggt jobbat HV!

Alltid lika kul när hV är på spelhumör...

2009-12-09 @ 15:24:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0