Skellefteå och Linköping T&R

Det har inte blivit mycket bloggande den senaste veckan. Jag har hunnit med att åka till både Skellefteå och Linköping. Men först kan vi börja med matchen för en vecka sedan, mot Timrå hemma. Jag har aldrig varit med om något liknande. HV sköt 53 (!) skott, men blev, för första gången den här säsongen, nollade. Timrå vann med 2-0 efter att ha gjort 1-0 i powerplay med ett par minuter kvar och 2-0 i öppen kasse. De hade knappt ett anfall på hela matchen och de måste verkligen ha haft någon där uppe vid sin sida, för en bra dag hade HV gjort sex-sju mål. Efter att ha sett hur lama Timrå var i torsdags så förstår jag att de ligger sist.
*****
I fredags kväll satte jag och ett 50-tal andra HV-supportrar oss i bussen för att åka till Skellefteå. 15 timmar senare var vi framme. Som vanligt var det väldigt kallt, men jag gillar Skellefteå ändå. Matchen var dessutom spännande och rolig. HV sköt, till skillnad från matchen innan, inte speciellt många skott, men jag tycker ändå att de spelmässigt var med i matchen redan från start. De lyckades till slut vinna i förlängning. En enorm lättnad för oss, som hade mer än 100 mil hem.
*****
Jag har nog aldrig varit så otaggad på att åka till Linköping som jag var i måndags. Efter en 30 timmars bussresa under helgen kändes det inte så inspirerande att åka iväg igen. Men det gjorde jag och fick se en ganska slätstruken match av HV. Det märktes att alla skador den senaste tiden tagit ut sin rätt. Det funkar inte i längden att ha fem-sex spelare borta.
*****
Ikväll är det hemmamatch igen. Eftersom HV förlorat sina två senaste hemmamatcher är det på tiden att det blir en vinst.

Kommentarer
Postat av: Adam K

Har aldrig gillat lag som sitter vid egna blå i 55 min sen avgör på skitmål i slutet. Det är att förstöra hockeyn och det som från början var tänkt i hockey ATT SKAPA CHANSER Matchen igenom. Jag pratar om Timrå-matchen 0-2. Det är lika tråkigt som när MoDo försvarade sig till guldet 2007. Vi ser ju nu var det blir 90% av fallen. DE HAMNAR I BOTTEN då de inet har EGET spel utan sitter där vid blå. Taktiken funkar kanske var 4:e match. Skönt man håller på ett lag som HV som vill anfalla och SPELA hockey matchen igenom. Bara sorgligt att se lag som är mer rädda att förlora än vilja vinna. Borde vara som i basket. Mna får ex sekunder på sig att ANFALLA, då skulle inte MoDo tagit guld 2007, eller Timrå vunnit med 2-0.

En sak till ta bort denna jävla jantelag om att det lag som är borta inet ska bjuda upp och hemmalaget ska det, menar i NHL skiter de om de är hemma borta de kör 100 VARJE DAG

2009-12-05 @ 14:08:54
Postat av: Therese Gustafsson

Bra skrivet, Adam. Jag håller med dig fullständigt. Jag är stolt över att HV spelar en rolig och underhållande hockey och att de alltid spelar för att vinna, oavsett om de spelar på hemma- eller bortaplan.

2009-12-05 @ 18:30:09
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0