HV71 vs. Foppa

I kväll spelar HV som sagt ännu en match uppe i Norrland. Den här gången mot MODO, ett lag som jag de senaste åren avskytt. Det hela bottnar i guldet som de helt oförtjänt vann för två år sedan. Det gör dessutom inte saken bättre att Foppa numera huserar där och att MODO därmed är det enda laget man får läsa om i tidningarna. När Foppa är på isen så kvittar ju alla andra matcher. I kväll, oavsett vinst eller förlust för HV, får vi väl därför enbart läsa om Foppas fot höll eller inte.

I kvällens match bänkar Kenta enligt den innehållsrika HV-sidan "HVfantasten" Nichlas Torp och David Ullström. Ett märkligt val anser många, inklusive jag. Torp och Ullström har nämligen varit två av de bästa spelarna de senaste matcherna. Främst i lördags mot Skellefteå. Många är alltså irriterade över detta, och det förstår jag, men å andra sidan så är det jävligt onödigt att kritisera INNAN matchen. Det enda som egentligen spelar roll är ju att LAGET vinner, sen skiter jag fullständigt i vilka som spelar. Bättre att spara eventuell kritik när vi vet om det är befogat.

Dags att visa vilja, och framför allt sända en passning till Karlstad så att värmlänningarna blir medvetna om att de inte ska ta ut någon serieseger i förskott.


Kommentarer
Postat av: Daniel

Inte värda guldet för två år sedan ?! Och vad grundar du det på ? Eller de kanske är så att de svider när norrlandslagen lyckas...

2009-02-17 @ 21:33:57
Postat av: Kristoffer

Ni var ju inte heller värda guldet så.. Men vi har absolut inte tagit ut seriesegern i förskott, vi är bäst, men som vanligt så kommer vi ge bort matcherna mot bottenlagen..

2009-02-17 @ 21:44:38
Postat av: Adam K

Inte säker men tror hon syftar till Modos "fantastiska" anfall spel de hade det året. 200 icingar och när motståndarlaget tröttnat då anfaller det. iår har de häslat på i anfall zon mer än vad de gjorde då och se hur laget spelar och ligger?

de måste köra med sin icing för att vinna matcher speciellt mot topp4-lagen. i och med att man bytte regel inför fjol om att inte få byta spelare efter icing så brast hela Modos spelfilosofi. Därmed fick de tänka om och börja om från början.

2009-02-17 @ 21:54:22
Postat av: Adam K

Edit: inte alls avund Norrlands framsteg. jag gillar Luleås framfart. Dock fegspel är det värsta jag vet .

2009-02-17 @ 21:56:25
Postat av: nidek

"I kväll, oavsett vinst eller förlust för HV, får vi väl därför enbart läsa om Foppas fot höll eller inte"

-Så rätt du hade

2009-02-17 @ 22:44:16
URL: http://alltidhv.blogspot.com/
Postat av: Therese Gustafsson

Daniel: Läs Adams kommentar så finner du mitt svar där. Förstår inte att norrlänningar alltid drar upp ditt dåliga argument "det svider väl att se oss lyckas". Sluta tyck synd om er själva. Jag kommer själv från Norrland och har absolut ingenting emot varken Luleå eller Skellefteå.



Adam: Precis min tanke.



Nidek: Det var inte speciellt höga odds på det. Jag är så jävla less på att läsa om den mannen. Vi är mitt uppe i en slutspurt av elitserien och det enda vi får ta del är Foppas fot. Herregud.

2009-02-18 @ 15:19:39
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Daniel

Det jag undrade var varför du tycker att MoDo inte var värda guldet för två år sedan. Året MoDo vann så spelade de en fartfylld hockey som det visade sig att inget lag kunde stoppa i slutspelet, så det där med fegspel tror jag inte var menat mot MoDo, eller ? Och det jag menade med "det svider väl att se oss lyckas" är att så fort de går bra för något av Skellefteå, Luleå eller MoDo så vill gärna supportar, tränare och annat i lag som Hv få det till något annat. =P

2009-02-18 @ 16:38:00
Postat av: Daniel

Kristoffer: Varför var inte HV värda guldet? För att ni skickade iväg Ledin och Stillman såg sin chans att värva han till HV? Bästa laget är väl värda guldmedaljen? Men visst isf var ni väl inte heller värda era guld under 2000-talet om vi går efter dina mått!

2009-02-18 @ 17:22:03
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Daniel: MODO spelade INTE en fartfylld hockey året de vann. Ni MODO-supportrar är de enda som anser det.

2009-02-18 @ 23:27:57
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Adam K

Daniel: Jo jag syftade på Modo.

2009-02-20 @ 16:05:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0