Inför HV71 - Frölunda

Det börjar bli en aning tjatigt att inför varje match säga att kvällens match är viktig, men så är det. En förlorad match kan i nuläget betyda en förlorad serieseger. De flesta som vill vinna serien vill göra det för att få fördelar i slutspelet eller spela Champions League, och även om även jag givetvis vill dessa två saker så är äran det som smäller högst för min del. Jag skiter i pengar, CHL och fördelar i slutspelet om man jämför med stoltheten över att vinna.

Till matchen i kväll då. HV möter Frölunda på hemmaplan. Jag minns inte ens senast jag var nervös inför en match (förmodligen guldmatchen förra året), men nu börjar nerverna göra sig påminda. HV måste som sagt vinna. Om de inte gör det betyder det inte bara att seriesegern känns allt längre bort, det betyder också att Frölunda närmar sig nerifrån, vilket kan innebära att HV till slut halkar ner en placering. Det får inte hända.

Nu är det dags att ta över förstaplatsen! KÄMPA HV!

Kommentarer
Postat av: thess

cool blogg:P

2009-02-19 @ 16:48:26
URL: http://delikathess.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Tack tack.

2009-02-19 @ 17:24:22
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Daniel

När det gäller seriesegern så skiter jag faktiskt fullkomligt i äran att vinna den. För vad gäller en serieseger om man ändå inte står som segrare i slutändan? Nä viktigast är att vinna serien för att få hemma favör genom hela slutspelet och en direktplats till CHL.



Äran är att få stå som Svenska Mästare!

2009-02-19 @ 18:07:19
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Daniel

Det är ju själva fan oxå... När LHC losa och FBK tar tre poäng ja då förlorar HV i sudden. Känns som detta var sista chansen att knipa första platsen. Chansen finns ju visserligen än men just nu är FBK i ett äckligt medgångsstim!

2009-02-19 @ 21:42:40
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: HVMange

Håller nog med Daniel där! Förstaplatsen gick nog åt skogen idag.. FBK ser riktigt starka ut för tillfället. Sen har dom inte så tuffa matcher kvar heller...

2009-02-19 @ 22:04:38
Postat av: Kristoffer

medgångsstim? vi är de bästa laget

2009-02-20 @ 01:46:35
Postat av: Therese Gustafsson

Daniel: För MIG betyder en serieseger mer än så. Även fast guldet är det viktiga i slutändan så är en serieseger för mig ett bevis på att man är det bästa laget.



HVMange: Håller med dig och Daniel, nu är det kört. Fem poäng är för mycket att ta igen på fyra matcher. Dessutom behövs sex poäng för att vinna eftersom Färjestad har bättre målskillnad.

2009-02-20 @ 12:09:45
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0