Säsongens viktigaste match

Om en timme börjar HV:s match mot Brynäs i Kinnarps Arena och jag är som vanligt stressad. Det blir därför ett kort inlägg innan jag drar mig mot underbara Kinnarps. HV har lite press på sig i dag eftersom Frölunda vann i går och HV därmed halkade ner till en fjärdeplats. Tack och lov så förlorade dock Luleå, vilket innebär att HV har chans att gå om dem i kväll.

Brynäs är mer eller mindre klara för slutspel och jag tror därför att de känner sig rätt nöjda med sin situation. Det kan vara HV:s räddning. Förhoppningsvis utnyttjar de det, för detta är lätt säsongens hittills viktigaste match. Om HV hamnar fyra i tabellen, som de som sagt ligger nu, så får de inte ens välja lag i kvartsfinalen. Det vore inte ett roligt scenario att få det lag som "blir över".

Heja HV!

Kommentarer
Postat av: Anonym

SVAR: Tackar! :)

2009-02-25 @ 15:05:08
Postat av: John´J

Nu tror jag HV kommer fixa andraplatsen. Tycker ändå att jag är ganska nöjd med det, med tanke på den knackiga inledningen. 16 raka matcher med 0-1 i handicap till motståndarna var ju inte så kul. Det är i slutspelet som allt kommer att falla på plats. Mästarna har ju halvsovit sej igenom hela serien och kommer att vara klarvakna nu när det VERKLIGEN gäller.

Hoppas bara dom kan börja redan i morgon genom att visa Kaffegänget ut genom körksingången med en stabil 5-1 seger.

Den jag saknat mest är nog Kaupilla. Han var viktigare för laget än vad många egentligen har begripit. Gjorde alltid sitt jobb utan att gnälla och hade alltid världens största leende ute på isen

2009-02-25 @ 23:38:13
Postat av: syrran

Hej syrran!!

Ja det svider att säga det..men vad fan,du är ju min syster..så grattis till segern då...

Och Lycka till i fortsättningen!

Ha de så bra...vi höres

KRAMAR/Syster

2009-02-26 @ 10:13:55
Postat av: Daniel

John'J: Nä Kauppila hade det nästa största leendet på isen, det största hade Olausson. Fast Kauppilas absolut största leende var när guldet var bergat och han sprang utanför "min" supporterbuss med aftonbladets guldlöp i ena handen och en öl i den andra. SM-GOOOOOOOLD! :). Eller när han aspackad på lastbildflaket sjöng sin alldeles egna SM-GULDS sång :D.

2009-02-26 @ 11:41:27
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

John: Jag är också ganska nöjd med en andraplats med tanke på inledningen. Men å andra sidan är jag inte riktigt nöjd med spelet om man ser till helheten. Tycker att något har fattats under hela säsongen, men jag tror och hoppas att HV har sparat det bästa till sist (som vanligt). Man får ju även ha i åtanke att vi förlorat mindre matcher i år än förra säsongen. Det är starkt!



Syster: Tack så mycket! Brynäs klarar ju sig till slutpspel ändå, och förhoppningsvis får de möta HV där. Vi ses och hörs! KRAM, KRAM!



Daniel: Åh vad jag saknar Kauppila när jag läser det där. Vilka minnen! Han var en underbar spelare som alltid spred glädje. Som John skriver tror jag att han var viktigare för HV än vad många tror.

2009-02-26 @ 13:10:02
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Anders

Ja, visst saknar man Kauppila! Men hv-ledningen verkar mest sakna Ledin, fick chansen o ställa lite frågor till Ljungberg för nån vecka sen, o Ledin var nästan den enda han pratade om... Fick förresten veta att Åkerman inte längre var aktuell för hv, utan lär hamna i Lugano tillsammans med Kenta... Han sa oxå att man skulle försöka förlänga med Beech. :) Själv saknar jag mest Mattias Remstam, men det är jag nog rätt ensam om! ;)

2009-02-26 @ 14:22:47
Postat av: Hausmanis

Snälla HV gud, förläng med Beech, Laine, Staal.

Skippa Liket Tuppen och Jj, sen ge oss Pär Arlbrandt, Widing och Ledin så blir det SM guld 3 år i rad, Ja för vi tar det i år me!

2009-02-26 @ 17:24:18
URL: http://hannah_error.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Anders: Jag tror faktiskt att alla saknar Ledin. De sa på radion i går att om han inte får ett nytt envägskontrakt i NHL så kommer han "hem" till Jönköping. Han har frun och barnen kvar här samt huset de köpte förra året. Tråkigt att höra med Åkerman, jag trodde att det var mer eller mindre klart att han skulle återvända hit.



Hausmanis: Är osäker på vad Arlbrandt skulle kunna tillföra HV faktiskt. Han är nog en sådan spelare som är för bra för allsvenskan men för dålig för Elitserien. Och Widing? Han hör hemma i Brynäs.

2009-02-27 @ 13:31:39
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Anders

Ja, visst saknar alla Ledin, betydde nog väldigt mycket även utanför planen, med sin härliga inställning! Får väl nästa hoppas på att det inte blir nåt nytt envägskontrakt... Antar att man kan lita på Ljungberg, även om Åkerman såklart hade varit välkommen!



Håller med dig angående Arlbrandt, han behöver nog spela i en av de två första kedjorna för att komma till sin rätt, och det chansen tror ja inte han skulle få i Hv...

2009-02-27 @ 14:28:05
Postat av: Therese Gustafsson

Precis, även fast det förstås är roligt för Ledin om han fick en chans i NHL så är det klart att man hoppas att han inte får det så vi får tillbaka honom.

2009-02-28 @ 13:48:36
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0