Heja Sverige!

Det var inte bara HV:s vinst mot Djurgården som förgyllde gårdagen, även om det förstås var höjdpunkten. Sverige slog ju som ni alla vet ut Slovakien i JVM, och som HV-supporter sträcker man givetvis extra på sig eftersom hela HV-kedjan var fantastisk. Det var underbart att se när Mattias Tedenby visade sin extrema talang och mer eller mindre vände matchen för Sverige. Framspelningen till 4-2-målet var bland det bästa jag har sett (något överdrivet mitt i all glädje). Utan Tedenbty hade det till att börja med inte ens blivit 3-2.

HV-kedjan har tillsammans gjort sex mål och åtta assist i JVM. Det kunde dessutom ha varit ännu ett HV-mål, då Torp gjorde ett riktigt vackert sådant i går som tyvärr dömdes bort. Situationen var liknande den som hände när HV spelade semifinal mot Timrå i våras, när Puistola kvitterade i slutsekunden och målet dömdes bort.

Hur som helst, i morgon natt är det dags för final mot Kanada och jag känner på mig att den finalen kommer sluta bra. Jag hoppas åtminstone att HV-spelarna kommer hem till Jönköping med guldmedaljer i veckan. Snacka om att ni kommer få höra mig skryta om dem långt framöver om det sker. Jag är redan nu väldigt stolt över dem.

Kommentarer
Postat av: John´J

Heja! Tror och hoppas på VM-guld för grabbarna. Dom är värda det enligt mej iallafall. Har du tänkt på att när nationalsången spelas så hörs Torp mest, även när inte kameran är på just honom. Hans sångröst är kanske inte den vackraste, men högst!

Du ska väl till Ängelholm, antar jag. Jag ska dit och se HV krossa potatisbönderna

2009-01-05 @ 11:47:41
Postat av: Mackan

Fast Tedenbys dragningar och framspelning till 4-2 målet ÄR bland det bästa man har sett! :-) Det är det enda under hela JVM som har fått mig att klappa händer och jubla högt hehe.



2009-01-05 @ 12:03:41
Postat av: John´J

showsverigeshitmanredoforkanada.html?id=4963557" rel="nofollow">http://hockeysverige.se/newsshowsverigeshitmanredoforkanada.html?id=4963557



Hittade en intervju med Torp här

2009-01-05 @ 12:19:02
Postat av: Therese Gustafsson

John: Har också tänkt på det, och det är så typiskt Torp. Gillar verkligen honom. Alltid så glad. Tack för länken till intervjun. Och kul att ses i går! Synd att matchen slutade på ett tråkigt sätt.



Mackan: Sant. Han är grym. Kul att resten av Sverige också fått se det nu.

2009-01-06 @ 17:57:20
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0