Ryktet om Johan Andersson

Det här blir nog de flesta HV-supportrar glada av att läsa. Johan Andersson är en drömvärvning för många här nere och det har snackats i flera år om att han är på gång till HV. Nu verkar det äntligen som att det ligger sanning i det, och att döma av hans uttalanden till Expressen så kan man mellan raderna läsa att det mer eller mindre är klart.

Andersson kommer i så fall knappast att bli HV:s andracenter som det står i artikeln. För det första gör HV bort sig om de inte försöker ha kvar Beech och/eller Hrdina (som har en självklar plats i andrakedjan), och för det andra tror jag inte att en defensiv center är något att satsa på i en andrakedja i ett topplag. Andersson är i och för sig okej även offensivt, men han spelar inte direkt på Hrdinas nivå. Att vara tredjecenter får han vara nöjd med.

Två timmar kvar, sedan åker vi till Göteborg.

Kommentarer
Postat av: Daniel

men att han kommer innebär ju att falk försvinner... fy fan!

2009-01-24 @ 22:37:35
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Kalle

Falk kommer gå till fbk tyvärr. Johan Andersson är en bra ersättare.

2009-01-25 @ 00:31:32
Postat av: Therese Gustafsson

Daniel: Det är ju inte säkert att Falk försvinner. Vi måste fortfarande ha en center i fjärdekedjan. Fast det klart, HV kanske bestämt sig för att satsa på Ullström. I så fall blir det Davidsson, Hrdina/Beech, Andersson, Ullström. Riktigt stark centeruppsättning.



Kalle: Det känns lite tråkigt. Jag gillar Falk, men sportsligt så är Andersson bättre. Ingen slår dock Falk i boxplay. På tal om det, har du hört något mer om FBK-ryktet än det lilla som gått att läsa i Aftonbladet?

2009-01-25 @ 01:48:28
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Kristoffer

Varför tror alla att Falk ska gå till oss för? har som sagt bara sett det i sportbladet, det kan inte stämma!

2009-01-25 @ 01:57:07
Postat av: Therese Gustafsson

Har också bara sett det i Sportbladet. Men det är väl inte omöjligt? Varför skulle det inte kunna stämma?

2009-01-25 @ 01:58:06
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Kristoffer

Varför skulle han vilja gå till oss?

2009-01-25 @ 04:41:45
Postat av: Daniel

Nej jag kan inte hålla med där Tessa. Jag har sett Falks utvecklingskurva i HV och anser att han faktiskt är bättre än Johan Andersson. Falk är en riktig arbetsmyra som inte bara är kunglig i boxplay utan tar för sig ordentligt i offensiv zon, det såg vi om inte annat igår. En uppretad Falk är en förbannat jävla bra Falk. Han blir som Laine när han blir förbannad... si så där 50% bättre!



Varför skulle Falk vilja spela i en fjärde kedja när han kan få en plats i andra/tredje i säg Färjestad. Bara tanken på att han går till FBK ger mig kalla kårar...



Och på tal om Laine så är han det absolut bästa nyförvärvet denna säsong. Jag sträcker mig till och med till att han är en av de bästa finska förvärven under 2000-talet.

2009-01-25 @ 13:02:43
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Fia

Ryktet om Falk till FBK har stått uppe på Elitprospect..Gör han det så går han ju ner sig.. Det är ju inget lag han kommer att utvecklas i..snarare tvärtom!

2009-01-25 @ 13:54:26
URL: http://fiaungen.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Kristoffer: För att få mer speltid?



Daniel: Jag håller inte med. Tycker att Falk är överskattad. Den här säsongen har han varit sämre än tidigare år tycker jag. Håller dock med om Laine, men bästa finska nyförvärvet på 2000-talet är jag tveksam till. Kanske.



Fia: På Eliteprospect kan vem som helst gå in och skriva ett rykte, så det är inte särskilt pålitligt. Jag tror tvärtemot dig, att Falk skulle göra ett smart val om han gick till FBK. Han skulle få mer speltid där.

2009-01-25 @ 15:37:29
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Daniel

Tessa där har du fel. Vem som helst kan INTE gå in och skriva rykten. Det är folk som jobbar med sidan som lägger upp rykten, kontraktsförlängningar, övergångar etc. På höger sida ser du: EP active database staff (35): och där följer en lista på folk som sköter detta.



Jag skrev EN av de bästa finnarna under 2000-talet, inte den bästa. Sett till jämnheten så skulle jag kunna säga att Puistola är den bästa finska värvningen, om jag nu inte glömt bort nån stor stjärna i början av 2000 :).



Falk är snarare en underskattad spelare liksom Grillfors är. Vad kräver du egentligen? Jag ser inget annat än en kurva som pekat uppåt sen han kom till småland. Han har redan gjort mer poäng än han tidigare gjort under sina säsonger i HV-dressen, och då är det elva matcher till att spela. Hellre en hel Falk än en skadedrabbad Hrdina.

2009-01-25 @ 18:10:46
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Jaha, då har jag missuppfattat alternativt att det varit så tidigare.



Jag kräver att en spelare som är värvad för att göra ett bra jobb DEFENSIVT gör ett bra jobb defensivt. Det tycker inte jag att Falk gjort den här säsongen. Det finns en spelare (Önerud) som har sämre plus/minus än honom, och det säger en hel del eftersom han som du säger gjort fler poäng än vad han gjort tidigare i HV.

2009-01-25 @ 18:52:49
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Kristoffer

Man går inte ner sig om man går till FBK. Färjestad har alltid varit bättre än HV i alla tider.

2009-01-27 @ 01:56:10
Postat av: Therese Gustafsson

Tror att Fia menar att han "går ner sig" eftersom hon tror att han inte kommer utvecklas i FBK. Men jag tror tvärtom, han kommer nog få mer speltid där än i HV.

2009-01-27 @ 17:38:14
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Kristoffer

han vill inte komma, vi vill inte ha han.

2009-01-28 @ 00:06:34
Postat av: Therese Gustafsson

Vad bra. Jag behåller honom gärna.

2009-01-28 @ 00:13:13
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Kristoffer

Jag ser gärna att han stannar i HV, han passar bra in där.. Dock vill jag ha Erik Andersson från Skellefteå!

2009-01-29 @ 00:42:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0