HV mot seriesegern

Det forsätter att gå bra för HV. I går vann de mot Skellefteå för första gången den här säsongen. HV började inte matchen bra alls, och hade de inte haft Sveriges bästa målvakt så hade Skellefteå avgjort matchen redan i den första perioden. Men HV spelade bättre och bättre ju längre matchen led, hämtade upp underläget och sedan tog de också över ledningen. Jag räknade inte med tre poäng när det var fem minuter kvar. Skellefteå hade precis haft några bra minuter och jag väntade i stort sett på förlängning när Martin Thörnberg helt plötsligt avgjorde matchen.

HV fick vara serieledare ett par timmar, men sedan tog Linköping tyvärr tillbaka förstaplatsen i och med deras vinst mot Luleå. I morgon är det HV som möter just Luleå, som för tillfället ligger sju poäng efter HV i tabellen. De matcherna som är kvar är väldigt viktiga sådana och det är nu allt kommer avgöras. Just nu finns inget annat än slutspel i min värld, även fast HV teoretiskt sett har en chans att missa det. Det enda jag tänker på är seriesegern som är nära.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0