Revansch mot Timrå?

I dag när HV möter Timrå i Kinnarps Arena har HV chans att ta revansch för det snöpliga slutet av matchen i Lindab Arena i måndags. Jag tror och hoppas i alla fall att HV har revansch i tankarna. Jag vill att de ska spela med hjärtat, precis så som de avslutade matchen mot Rögle, men med ett betydligt bättre försvarsspel. Försvarsspelet är det som personifierat HV den senare halvan av serien men det var som bortblåst i måndags.

Även om den senaste matchen gav noll poäng så är det, som någon kommenterade i ett inlägg nedan, i mina ögon inte en förlust eftersom HV enligt mig gjorde lika många korrekta mål som Rögle. Men det är trots det viktigt att komma in på vinnarspåret igen. Serien är som vi alla vet äckligt jämn och en förlust i dag kan innebära att HV rasar ner till sjätteplatsen.

Spelarna som gjort oss stolta i Junior-VM är tillbaka i Jönköping och ska hyllas på isen före matchen. Har de tur kommer det även finnas en banderoll tillägnad dem, så håll utkik.

Kommentarer
Postat av: kristoffer

Nu fick ni ju tillbaka.. Timrås mål skulle ju godkänts helt klart..

2009-01-08 @ 22:20:03
Postat av: Therese Gustafsson

Det hade du sagt oavsett vad som hänt.

2009-01-08 @ 22:44:27
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Anonym

Öh nej? jag bedömer väl från fall till fall så klart

2009-01-08 @ 23:11:49
Postat av: Therese Gustafsson

Inte när det gäller HV. Det vet både du och jag. Men vi har redan haft den här diskussionen många gånger och det leder ingenstans, så nog om detta.

2009-01-08 @ 23:26:13
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0