Delad serieledning

Dåligt med inlägg de senaste dagarna. Har inte skrivit ett ord om matchen mot Luleå i måndags, så det är väl dags för det nu. Luleå bjöd på ett riktigt bra motstånd, och även fast det gjordes få mål i matchen så var den trots allt ganska händelserik. Jag erkänner att jag visserligen missade första perioden på grund av den sämsta anledningen någonsin (jag sov!), men de perioder jag såg skapades rätt många målchanser och det hade säkerligen blivit fler mål om inte målvakterna varit så bra.

Hur som helst så plockade HV ytterligare tre poäng och det innebär att de nu ligger på en delad serieledning med Linköping. Lagen har samma poäng och samma målskillnad. Det enda som skiljer dem åt är att LHC har gjort två mål mer än HV. Jag är så stolt och glad över vändningen som HV har gjort. Jag slutade aldrig hoppas på en serieledning den här säsongen, men visst har det funnits stunder då jag, som den pessimist jag är, trott att det var kört.

Det är så jävla skönt att ha fel ibland.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Som det såg ut ett tag så är det fan i mig godtagbart att inte tro på en serieledning. Jag trodde ett tag till och med att de skulle missa slutspel...



Va fan skriver du människa? SOV DU? När det är hockey hemma? Dagens förslappade ungdomar... missa en första period för att man sover! SKÄMS!

2009-01-22 @ 18:44:06
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Daniel

Du kommer väl till Sveriges framstjärt på lördag? Ja det är klart du gör... om du inte försover dig vill säga :D.

2009-01-22 @ 18:44:45
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Det trodde jag med när det såg som sämst ut. Men samtidigt så var jag medveten om att det kan vända fort. Trodde dock inte att det skulle ske en sådan stor förändring som det har gjort.



Du som känner mig borde inte vara förvånad över att jag sov. Jag somnade i soffan av misstag och vaknade upp lite väl sent. :) Anlände till Kinnarps i första pausen.



Klart att jag ska till Göteborg. Vi ses där vännen!

2009-01-22 @ 19:10:26
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Kristoffer

Hmmm, hur var det när du vaknade:P? kom matchen på tanke direkt eller tog det några sekunder eller rentav några minuter? Eller så kanske det blev panik direkt :P?

2009-01-23 @ 04:57:42
Postat av: Therese Gustafsson

Matchen var det första som slog mig när jag vaknade. :) Kände mig halvt död men jag stressade iväg och missade som sagt bara en period. Imponerande!

2009-01-23 @ 17:35:42
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Kristoffer

Okej, äkta hockeyfan ;) hur kunde du somna, hård dag i skolan?

2009-01-24 @ 01:00:14
Postat av: Therese Gustafsson

Jag har praktik nu så jag hade arbetat och slitit. Haha. Förtjänade lite sömn, men synd att det var på bekostnad av hockeyn.

2009-01-24 @ 01:46:56
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Kristoffer

då förstår jag :) ja, du lever ju iaf å är på plats i gbg i morn!:)

2009-01-24 @ 03:12:53
Postat av: Daniel

Tessa: Arbeta och slita i en och samma mening från dig får mig att le med hela ansiktet. Under de år jag nu känt dig har du ALDRIG slitit :). Så nej jag har svårt att se att du både arbetat och slitit. Arbetat? Ja säkert. Slitit? NEJ!

2009-01-24 @ 11:15:15
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Jag vet att det låter osannolikt, men tro det eller ej så har jag SLITIT SOM ETT DJUR de senaste två veckorna. Och jag har dessutom kommit i tid VARENDA DAG. Jag kan om jag vill, var så säker! Tack för att du har en sådan seriös bild av mig. :)



Kan tillägga att du inte är den första som tvivlar när jag påstår att jag arbetat och slitit...

2009-01-25 @ 01:56:16
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0