Måndag i HV-världen

Det finns mycket HV-relaterat att läsa om i kvällstidningarna i dag. Här kan man till exempel läsa Yared Hagos "tala ut" om flytten till Södertälje. Egentligen säger dock inte den artikeln något man inte redan vet. Något som däremot är desto mer intressant är ryktet om att Janne Karlsson är ett av namnen HV kan tänka sig som tränare från och med nästa säsong. I och för sig är detta åttonde tränarnamnet på mindre än en månad som kopplas ihop med HV, så det är antagligen mer spekulationer än fakta från Sportbladets sida.

Jag personligen tycker att Janne Karlsson är en duktig och vettig tränare, men jag kan inte låta bli att tänka på Linköping när jag hör och ser honom. Därför är han ännu en i raden av tränare jag inte vill se i HV. Jag skulle tycka ett nytt, oprövat namn vore roligt. Någon som aldrig tränat någon annan elitserieklubb. Jag blev därmed väldigt glad när jag läste att Fredrik Olausson är aktuell som assisterande tränare.

Sist men inte minst i HV-världen, så har HV:s "protest" avslagits. Som väntat blir det alltså inget omspel av matchen mot Rögle. Till J-nytt säger HV att de funderar på att överklaga beslutet, vilket jag tycker är bra. Jag tror som sagt att HV:s syfte med detta är djupare än att de vill få en poäng för matchen. Snarare är väl syftet att de vill få igång en diskussion, något som skulle gynna fler lag.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Eh fjantigt Tessa. Janne Karlsson är ju för fan från HV från allra första början. Varför tror du han gick till LHC? Jo för där fick han chansen för första tränare istället för en plats som andre man i Frölunda.



Fredrik Olausson är min IDOL. Att han redan jobba hos HV visste jag inte. Men däremot visste jag att han på ett eller annat sätt skulle jobba för klubben i vårt hjärta när han frisknat till!!!

2009-01-13 @ 18:50:31
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: John´J

Bra Daniel. Håller med dej på bägge punkterna

2009-01-13 @ 19:59:04
Postat av: Therese Gustafsson

Daniel: Vad är det för fjantigt med det? Jag tänker på LHC när jag ser Karlsson eftersom han tränade dem senast. Det kan jag inte styra över. Han har dessutom spelat många fler säsonger i Frölunda än i HV, och när han spelade i HV (77-81) så var inte ens du född. Inte konstigt att jag INTE förknippar fylle-Janne med HV.



Olausson var i Kinnarps när vi fixade med tifot, så jag misstänkte att han hade något form av jobb inom HV.

2009-01-13 @ 20:18:06
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Daniel

Jag vet att han gjort antalet fler säsonger i Frölundas organisation. Så vad har det med att jag inte var född? Har inte ens yppat att förknippa Janne med HV. Då borde du tänka på LHC även när du ser Mats Weiderståhl (stavning?), Torgny Bendelin... ska jag fortsätta? Idag hoppar tränare från klubb till klubb likt spelare gör.



Janne är en kompetent tränare som mkt väl skulle kunna passa HV71, men personligen hoppas jag fortfarande på Johan Tornberg och Olausson vid hans sida.



Någon form av jobb? Hänger du inte med alls i karusellen? Olausson jobbar som vice sportchef just nu. Men att han skulle in i föreningen på ett eller annat sätt visste jag sen långt tillbaka då jag träffade Olausson för snart ett år sen.

2009-01-13 @ 23:13:06
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Jag tror vi missuppfattat varanda. Jag antog att du förknippar Karlsson med HV eftersom du kontrade med att han är härifrån när jag skrev att jag förknippar honom med LHC. Som sagt, jag kan inte styra över att jag tänker på LHC när jag ser honom.



Det är nog snarare du som inte hänger med i karusellen. Jag har läst att han är vice sportchef. Det jag menade var att jag visste innan artikeln i AB att han hade något form av jobb inom HV, men inte vad.



Vad bitter du har blivit, min vän...

2009-01-14 @ 18:04:37
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Kristoffer

Skulle han vart i HV skulle du ju inte kallat han fylle-janne.

2009-01-16 @ 05:50:13
Postat av: Therese Gustafsson

Nä, självklart hade jag inte kallat Janne för fylle-Janne om han tränade HV.

2009-01-16 @ 13:47:15
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0