Säsongens första nolla

HV har i den senare halvan av serien spelat ett bra försvarsspel och har inte släppt in särskilt många mål. Men det som har saknats, som inte kom förrän i går i den 40:e omgången, är säsongens första nolla. I och för sig skiter jag i om HV släpper in tio eller noll mål, bara de vinner matchen. Men en nolla är ändå en härlig bonus tycker jag. Nu är den alltså avklarad och den kom mot Färjestad på hemmaplan. HV vann matchen med 2-0.

Matchen i går var en försvarsmässigt klockren insats från HV. Jag blev knappt nervös i den sista perioden. Man brukar märka fort när Stefan Liv har en riktigt bra dag, och det kändes direkt som att han hade det i går. Förhoppningsvis hjälpte vi i publiken honom att tagga till extra.

Stämningen under matchen var underbar. I den första perioden var jag rätt besviken eftersom jag inte tyckte att vi levde upp till förväntningarna, med tanke på att vi nu fått chansa att glänsa ordentligt (ingen musik skulle spelas under hela matchen). Men i den andra och tredje perioden tycker jag att vi bevisade hur bra vi kan vara.

Kommentarer
Postat av: kristoffer

Konstigt att du inte var nervös :O Hade flyt som fick 3 poäng.

2009-01-12 @ 00:47:31
Postat av: Therese Gustafsson

Den här gången måste du väl skämta?

2009-01-12 @ 02:53:09
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: kristoffer

Skämta? Hade inte Walle haft sånt oflyt när han bara hade att lägga upp den i taket så hade det blivit en helt annan match och vi hade troligtvis vunnit.. VI hade många bra chanser och var minst lika bra som HV. Ni hade knappt pucken under en 5-min period i andra tror jag att det var..

2009-01-12 @ 04:20:03
Postat av: Anders

Haha, stackars Färjestad som har sånt oflyt. ;) Lyckas man inte lägga upp pucken i taket, e d väl inte pga. oflyt utan oskicklighet... Visst va Liv riktigt bra i målet, men ärligt talat kom ju nästan alla skott från långt håll med fri sikt.



Håller med dig Therese, visst kanske man hade önskat lite mer offensivt, men när man spelar så klockrent defensivt, räcker det ju att göra två mål! Orättvist? Knappast...

2009-01-12 @ 07:56:54
Postat av: Therese Gustafsson

Kristoffer: Vad jag vet så håller en match på i 60 minuter och inte fem.



Anders: Du har så rätt. Alla här inne vet att Kristoffer alltid anser att HV vinner på grund av flyt/misstag av motståndarna, så jag tror ingen tar hans åsikter på allvar längre.

2009-01-12 @ 16:46:37
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: kristoffer

Klart det är oflyt när dom är profesionella hockeyspelare, Walle sätter den där 90 ggr av 100. Klart jag vet att det är 60 min, men vi var minst lika bra som HV. Då såg du inte matchen, vi hade många bra chanser att göra mål på. Ni vann på våran inneffektivitet och våran lathet, alla vet att Jukka gör dom där målen i PP, bara slarv av oss.. Mina åsikter är allvarliga. Klar det inte är så, det fattar vem som helst..

2009-01-13 @ 03:47:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0