En vinst avklarad

HV vann den första semifinalen med 3-1. Jag tycker inte att matchen kändes som en riktig slutspelsmatch. Kanske kan det bero på att Frölunda inte spelat på ett tag och att det därmed lär ta ett tag för dem att komma igång ordentligt. De såg nämligen oväntat tama ut. Trots att HV "bara" vann med två måls skillnad så var skillnaden lagen emellan egentligen större. HV stod för en äkta laginsats och borde vunnit med fler mål.

Johan Davidsson spelade inte. Han stod i stället i båset och hjälpte laget därifrån. Det vore en katastrof om Davidsson spelat sin sista match för säsongen, men för en kort tid tror jag absolut att Kamil Piros är en fullt godkänd ersättare. Han gjorde en riktigt bra insats i går och stod för två assist. Att han inte visat vad han kan tidigare beror troligtvis på den minimala speltiden som han har fått.

Stämningen i Kinnarps var okej men inte mer. Jag förväntar mig mer av en semifinal. Speciellt eftersom publiktrycket i hemmamatcherna i kvartsfinalserien var väldigt, väldigt bra. Sittplats har nog aldrig varit så bra som i den avgörande kvartsfinalen mot Timrå. På måndag ska den stämningen tillbaka!

Skönt att HV vann den första matchen i en slutspelsserie. Det hör inte till vanligheterna. Men nu är det dags att glömma den här matchen och längta till morgondagens returmöte i Göteborg.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fan vad jag stör mig på ert 1-0. Är Larsen full eller??

2009-03-20 @ 17:00:35
Postat av: Therese Gustafsson

Tycker att hela Frölunda verkade vara lite halvfulla.

2009-03-20 @ 17:41:38
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: kristoffer

Haha, de har du nog fan rätt i.. i morn startar matcherna olika, UNDERBART! fattar inte varför dom inte kan fixa det oftare.. på plats i gbg?

2009-03-20 @ 20:31:51
Postat av: Daniel

Meddelande till John´J: Skall du till Göteborg imon?



Tessa: Har du hört nåt om Torp? Han hade ordentligt ont i axeln igår :S

2009-03-20 @ 22:28:14
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Jonas

J20: HV71 slog ut Frölunda i kvartsfinalen och är nu klara för semin.. Vet inte vilka det möter..



3-2, Frölundas båda mål gjordes i PP :)

2009-03-20 @ 23:12:50
Postat av: John´J

Daniel: Min brorson fyller 2 år i morgon, så jag kan inte. Har du fått tag på biljett?

2009-03-20 @ 23:56:32
Postat av: Jonas

Vad inaktivt det blev här?

2009-03-21 @ 21:36:10
Postat av: Daniel

John´J: Japp fick till och med platser på sektion M så det vara bara att knalla upp i klacken :). Nu dröjer det tyvärr innan jag kan se hockey live. Tentor och brist på pengar sätter stopp :(.



Fick du inte se matchen alls igår då?

2009-03-22 @ 12:28:53
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Therese

Kristoffer: Japp, jag var på plats. Kul att matcherna startade olika, men jag kunde ju ändå inte se eran match tyvärr.



Daniel: Har faktiskt inte hört något alls om Torp.



Jonas: Jag åkte till Göteborg redan kl. 8 i går morse och kom hem sent. Det blir tyvärr inaktivt lite då och då på grund av allt resande.

2009-03-22 @ 13:50:36
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: John´J

Jodå Daniel, matchen sågs. Men hade ju aldrig hunnit till Göteborg. Nu hoppas jag att HV kan komma igen och helst av allt vinna 3 raka =)

2009-03-22 @ 14:33:50
Postat av: Daniel

John´J: Finns det inget ställe här i HSTD man kan se matcherna? Roligare att gå ut och se matchen än att sitta hemma och titta, eller hemma och hemma jag får gå till en polare. Men som sagt alltid roligt att gå ut på nån krog eller liknande och titta.

2009-03-22 @ 14:44:35
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Anonym

Gårdagens match emot frölunda var ju en total domarskandal! Tycker att frölunda skulle haft ett antal utvisniningar. Men Andersson är en skitdålig domare (enligt mig)! Jaja , imorgon tar vi dom! Kämpa Hv , kämpa!

2009-03-22 @ 17:34:16
URL: http://jimmybrandin.blogg.se/
Postat av: John´J

Daniel: Bra fråga. Innan fanns ju O´Learys, men nu vetikatten. Ett tips är ju att kolla med Harrys, men jag har inte forskat nåt vidare med det där. Jag blir alltför nervös för att kunna sitta där och glo. Skriker och gapar gör jag med, så ingen annan hade ju fått lugn och ro....



KOM IGEN NU HV!

2009-03-22 @ 23:22:11
Postat av: Therese Gustafsson

Anonym: I Scandinavium får Frölunda alltid stora fördelar, det spelar ingen roll vilken domare man har.

2009-03-23 @ 13:20:50
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: kristoffer

Synd det, vi spelade jävligt bra den matchen:P på´t igen nu!

2009-03-23 @ 17:23:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0