Njut fram till onsdag!

Det har gått nästan två dagar sedan HV blev klara för final. Jag tror fortfarande att jag drömmer. Hela säsongen har varit upp och ner, både i grundserien och slutspelet, och för att vara helt ärlig trodde jag många gånger att vi inte skulle komma i närheten av detta. Förra året hade jag räknat med en final. I år har dock känslan varit helt annorlunda, och jag kan nog påstå att jag i och med det uppskattar det här ännu mer än vad jag gjorde då.

En vän till mig sa tidigare i dag att man inte ska vara glad över en finalplats eftersom den ändå inte är något värd om man sedan förlorar, men jag tycker faktiskt att man får lov att njuta lite grann. Jag minns tydligt hur det var förra året. Allt var över väldigt fort och jag stannade aldrig upp och njöt av stunden. Det ångrar jag än i dag.

Fram till pucken släpps på onsdag kommer jag tillåta mig själv att vara hur glad som helst över den här finalplatsen. Därefter är det bara fokus på en uppgift - att vinna. Något annat alternativ finns inte. Har vi kommit så här långt ska vi fan gå hela vägen!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Efter guldet mot Färgestad 2004 fick Kalle Sahlstedt frågan, varför är HV bäst? ..o svarade: Det här laget har det större hjärta än något annat lag i sverige. Ett uttalande som stämmer även i år, nu går vi mot guld!

2009-03-30 @ 19:35:59
Postat av: David

Efter guldet mot Färgestad 2004 fick Kalle Sahlstedt frågan om varför HV är bäst? ..o svarade: Det här laget har det större hjärta än något annat lag i sverige. Ett uttalande som stämmer lika bra med årets lag, nu går vi mot guld!

2009-03-30 @ 20:10:33
Postat av: Therese Gustafsson

Kalle hade som vanligt rätt. Hjärtat är det viktigaste och finaste i ett hockeylag. På onsdag gäller det!

2009-03-30 @ 23:00:16
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0