Nu jävlar kör vi!

Det är bara en timme till matchstart, och det känns kan jag meddela. Nu ska det verkligen avgöras. Vinna eller försvinna för båda lagen. Jag är stolt över att HV vänt matchserien till 3-3 och jag tror att det har stärkt dem enormt mycket, samtidigt som det nog gjort Timrå lite darriga.

HV bär kanske favoritskapet men jag tycker ändå att pressen borde vara lika stor för båda lagen. Uttrycket "vi har inget att förlora" är så jäkla uttjatat. Båda lagen har precis lika mycket att förlora och lika mycket att vinna, så det är lika bra att lägga ner det snacket. Skit samma vilka som är favoriter på förhand. Det är på isen det ska avgöras.

Vi hade verkligen Gud på våran sida i förra matchen, men lika mycket tur som vi hade då, hade Timrå i måndags när Voutilainens klubbspets avgjorde matchen. Visserligen är det ännu ovanligare att en skridsoskena går av, men ändå. Vad jag menar är att marginalerna är små, och det kan bli tillfälligheter som avgör även i kväll.

Jag tror på HV. KÄMPA GRABBAR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0