Guldet ska stanna!

Det känns overkligt att den här dagen är här. I dag drar slutspelet åter igen igång, efter en säsong som innehållit både mot- och medgångar. För ett år sedan gick HV in i slutspelet som storfavoriter och det var bara guld som gällde. Till slut stod de där i Cloetta Center den 18 april med guldmedaljerna runt halsen. De klarade uppgiften och jag har aldrig varit så stolt och glad i hela mitt liv.

Den här gången känns det lite annorlunda att gå in i slutspelet, även om målet självklart är att försvara guldet och göra så att bucklan stannar i Jönköping där den hör hemma. Jag känner mig på ett sätt lugnare i år än förra året. Det enda jag kräver är att HV gör sitt bästa i alla matcher och kämpar för namnet på tröjan, staden och alla oss supportrar.

Jag kommer att spendera dagen i en bil på väg till Timrå. Vi hörs när jag kommer hem igen, förhoppningsvis med en seger och därmed ett steg närmare en semifinal.

Guldet ska stanna i Jönköping!


Kommentarer
Postat av: tobbe

med tanke på Hv:s inledning av serien så får man vara stolt att dom ändå hamna på en topp 4 plats. Håller med om att man känner sig lite lungnare inför detta slutspel på nå vis:P

2009-03-05 @ 14:01:43
Postat av: Kristoffer

Hör hemma? ja de var ju komiskt formulerat..

2009-03-06 @ 01:52:11
Postat av: Therese Gustafsson

Tobbe: Jag håller med. Jag är sett till helheten nöjd med en fjärdeplats. Topp 4 var ju dessutom som vanligt målet med säsongen.



Kristoffer: Enligt mig hör bucklan givetvis hemma i Jönköping, komiskt eller inte.

2009-03-06 @ 15:29:12
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Kristoffer

Varför hör den hemma där? Den hör väl hemma hos Djurgården eller Färjestad när man säger "hemma"?

2009-03-06 @ 18:56:02
Postat av: Therese Gustafsson

Men herregud, jag är HV-supporter. Tror du jag skulle säga annat än att bucklan hör hemma i Jönköping? Tänker inte ens ha den här löjliga diskussionen med dig.

2009-03-07 @ 03:27:54
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Kristoffer

Spela roll vilken supporter är:S? ALLA vet vet ju vart den hör hemma.. Hammarby har vunnit fler SM-guld än er, den hör ju mer hemma där å dom lirar i div 4..

2009-03-07 @ 14:05:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0